PR-waarde update april 2018

Om je te voorzien van actuele cijfers, geven we onze PR-waarde elk half jaar een update. Onze PR-waarde specialisten Lisanne en Domenic hebben de advertentietarieven voor online media, social media en print media weer eens goed onder de loep genomen. Vanaf april staan de geupdate advertentietarieven live in onze Portal. Voor Facebookberichten en reacties op social media vindt er een grotere update plaats, hieronder lees je wat er verandert.

PR-waarde Clipit

Algoritme Facebook zorgt voor minder weergaven

Onlangs heeft Facebook een verandering doorgevoerd in hun algoritme. Berichten van bedrijfspagina’s worden nog minder organisch vertoond omdat Facebook een platform wil zijn met zinvolle sociale interacties. Berichten van bedrijven passen hier over het algemeen minder tussen, tenzij er veel sociale interactie bij een bericht ontstaat. Dit heeft natuurlijk ook gevolgen voor de PR-waarde van een Facebookbericht. Waar we voorheen alle volgers meenamen als potentieel bereik in de formule, wordt dat nu 10% van het aantal volgers. Zo krijg je een realistischer beeld van het aantal mensen dat je bericht gezien kan hebben én geeft de PR-waarde een eerlijker beeld.

Reacties op social media

Ook voor de reacties op social media is een grotere update uitgevoerd. Reacties onder een post worden natuurlijk lang niet door iedereen gelezen. Waar we voorheen uitgingen van 10% van alle volgers van het account, bleek dat vaak alsnog te zorgen voor te hoge waardes. Deze feedback hebben we meegenomen in deze update, daarom is het potentieel bereik van een reactie nu 1% van de volgens van het account.

Meer weten?

Heb je vragen over deze update? Onze PR-waarde specialist Lisanne beantwoordt graag je vragen. Natuurlijk staan ook onze andere media analisten, Paul en Thomas, voor je klaar. Mail, chat, WhatsApp of bel (024 – 8000 704) ze!