Internationale PR-waarde

Onze crossmediale PR-waarde voor de Nederlandse media is al jarenlang een begrip in de markt. Met trots lanceren we nu ook de PR-waarde voor internationale online & social media! Hoe deze waarde berekend wordt? We leggen het je hieronder uit.

PR-waarde, hoe zat het ook alweer?

Voordat we dieper induiken op de internationale PR-waarde, kijken we eerst naar de formule voor online media. De PR-waarde is opgebouwd uit twee hoofdelementen: de advertentiewaarde en de impactscore. De advertentiewaarde wordt per medium berekend met de daarbij geldige factoren. Zo kijken we voor online media naar het CPM tarief, het aantal vertoningen en lengte van het bericht. Bij de impactscore wordt rekening gehouden met de context van het bericht. Het sentiment, branding, kernboodschap en een redactionele opslagfactor worden hierin meegenomen. Hier komt een getal uit dat de waarde van jouw PR vertegenwoordigt. Zo breng je de impact van je campagne of mediastrategie in kaart.

 PR-waarde formule online & social media

De impact van je internationale PR benchmarken

Om de internationale PR-waarde als benchmark te kunnen gebruiken, is het belangrijk dat deze te vergelijken is met de PR-waarde voor Nederlandse berichten. De factoren voor de impactscore vind je nu ook al terug in de Portal bij je internationale berichten. Het uitrekenen van de advertentiewaarde is een grotere uitdaging doordat het cpm tarief en de vertoningen per bericht een stuk schaarser te verkrijgen zijn voor buitenlandse websites. Om toch een realistische PR-waarde te ontwikkelen, zijn media analisten Lisanne en Thomas diep in de data gedoken.

Via Alexa hebben we beschikking tot de vertoningen per maand voor zowel nationale als internationale berichten. Dankzij een uitgebreide data analyse over al onze Nederlandse bronnen is er een verband gevonden tussen de vertoningen per maand en de advertentiewaarde. Dit verband houdt onder andere rekening met het brontype (nieuwssites, weblogs etc.) en de grootte van de site. Met dit verband zijn we in staat de missende puzzelstukjes in te vullen. Dit maakt de internationale PR-waarde compleet en ben jij nu ook in staat om inzichten uit je internationale media inspanningen te halen.

Wat is de impact van jouw internationale PR?

Meteen aan de slag met internationale PR-waarde? Bekijk dan snel de Clipit Portal en duik in je analyses! Als je vragen hebt over de PR-waarde kan je altijd bij onze PR-waarde specialisten Lisanne en Thomas terecht via de chat, Whatsappmail of telefoon.