Support

Categorie

Updates

NU.nl per 1-1-2024 onderdeel van licentiecontent DPG Media

Per 1 januari 2024 maakt NU.nl deel uit van de content die door licentiehouder LexisNexis exclusief wordt aangeboden. 

Heb je al een licentie voor DPG (en Mediahuis) content? Dan hoef je niets te doen; berichten van NU.nl maken automatisch deel uit van jouw abonnement. In het Dashboard zie je een link naar de omgeving van LexisNexis, zoals je ook gewend bent van titels als AD.nl en Telegraaf.nl

Mocht je nog geen licentie hebben, maar toch content van NU.nl willen blijven ontvangen, dan kun je een licentie afsluiten. Neem voor vragen hierover contact op met je Monitoring Adviseur.

Lancering Clipit newscast

De Clipit nieuwsselectie kent een lange geschiedenis en is al sinds de oprichting in 2001 onze meest gebruikte oplossing. Maar het is toch fijn om de vleugels van de nieuwsselectie uit te slaan. Vanaf vandaag ontvang je het nieuws niet alleen per mail, maar luister jij altijd en overal naar het voor jou relevante nieuws. We lanceren met trots de Clipit newscast, een gesproken nieuwsselectie die je in één audiofragment overal en altijd kunt beluisteren. Op deze manier ben je in 1 minuut op de hoogte van de belangrijke berichtgeving. De voordelen voor jou?

  • Spot on relevantie
  • Meer engagement met collega’s
  • Altijd en overal te beluisteren

We vertellen je er graag meer over in onze blogpost en hoe jij hier ook toegang tot krijgt.

Analyses delen met een link

In het Clipit Dashboard maak je binnen een handomdraai een overzichtspagina met al jouw favoriete analyses. Op veler verzoek is het sinds kort ook mogelijk om deze pagina te delen middels een link; ook met collega’s die geen Clipit inlog hebben!

Ga in het linkermenu naar Analyses en klik op de analysepagina die je wil delen. Bovenin zie je naast de vertrouwde Mail- en Download knoppen een nieuwe optie: Delen. Klik op de knop en een popup verschijnt waar je jouw voorkeuren kunt instellen.

Heb je een analyse gemaakt over een specifieke periode, bijvoorbeeld afgelopen kwartaal? Kies dan bij periode voor een vaste begin- en einddatum. Wil je juist een live Dashboard delen met je collega’s waar continu de nieuwste cijfers te zien zijn? Kies dan voor afgelopen dag, week of maand.

Deze nieuwe functie maakt het mogelijk om gemakkelijk een analysepagina te delen met al je collega’s, ook zonder inlog voor ons Dashboard. 

Meer weten?

Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704 of mail naar info@clipit.nl.

Uitbreiding social data: TikTok

Naast Twitter, Facebook en Instagram vind je vanaf nu ook TikTok in jouw Clipit Dashboard en nieuwsselectie. Wordt je bedrijfsnaam, merk of ander onderwerp waar je op zoekt genoemd in de beschrijving van een TikTok (inclusief hashtags), dan krijg je dit bericht binnen in je Clipit Dashboard en nieuwsselectie. Je hoeft hier zelf niets voor te doen en hier zitten geen extra kosten aan verbonden: als social media nu meegenomen worden in de monitoring voor jouw zoekopdracht, dan zit TikTok daar vanzelf bij.

Meer weten?

Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Verbeterde weergave opties in het Dashboard

We hebben een aantal verbeteringen in de weergave opties in ons Dashboard doorgevoerd. De belangrijkste nieuwe features lees je hieronder.

Weergave Lijst en Kaart
Je hebt twee opties om de berichten in het Dashboard weer te geven: in een Lijst (standaard bij desktopgebruik) of met een Kaart per bericht (standaard op mobile). De verschillende opties die deze weergaven met zich meebrengen zijn grotendeels gelijk getrokken. Zo kun je in de lijstweergave berichten met dezelfde titel groeperen (voorheen alleen mogelijk in kaartweergave) en heb je ook bij de kaartweergave nu de mogelijkheid om zelf te kiezen welke elementen je wilt weergeven. Zo richt je je Dashboard nog meer in naar jouw voorkeur!

Toolbar en Label chips
Rechts bovenin het Dashboard vind je de toolbar met icoontjes die je kan gebruiken om te navigeren tussen Alerts, Insights, Weergave en Filters. Hier hebben we nu ook de analyse instellingen aan toegevoegd. Daarnaast is beter zichtbaar welke functionaliteit nu is geopend. Ook de labels krijgen een meer prominente plaats; als je een artikel opent zie je in het detailscherm meteen een chip per label dat gekoppeld is aan dit artikel.

Inactieve accounts
We kregen van gebruikers met meerdere accounts soms de opmerking dat ze een foutmelding kregen over een verlopen account. Indien je nu probeert in te loggen op een inactief account, krijg je meteen de mogelijkheid om een ander actief account te kiezen om naar over te schakelen.

Meer weten?

Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Eenvoudig berichten delen met verzendlijsten

Vanuit het Clipit Dashboard maak je eenvoudig zelf handmatig een nieuwsselectie door artikelen te selecteren en te kiezen voor de optie “E-mail”. Voor veel van onze opdrachtgevers een mooie aanvulling op de automatische mailing die ze elke dag in de ochtend ontvangen. Tot voor kort moest je daarbij altijd één voor één alle mailadressen opgeven waar je deze nieuwsselectie naar wilde versturen. Dankzij een update in ons dashboard is dit niet meer nodig: het is namelijk mogelijk om een verzendlijst aan te maken.

Ga naar “Instellingen” om een verzendlijst aan te maken. Kies in het tabje “Verzendlijsten” voor de optie “Toevoegen” en geef de e-mailadressen op die je in de verzendlijst wilt opnemen.

Ga vervolgens naar het berichtenscherm en selecteer een aantal artikelen die je wilt delen met de personen op je verzendlijst. Kies in de pop-up onderaan het scherm voor de optie “E-mail”, typ de naam van je verzendlijst in en selecteer deze. Voeg eventueel nog een boodschap toe aan de mail en klik op verzenden.

Door gebruik te maken van verzendlijsten hoef je niet bij iedere selectie dezelfde mailadressen toe te voegen en bespaar je tijd.

Meer weten?

Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Vaste kleuren in cirkeldiagrammen en trendgrafieken

We hebben weer een nieuwe feature in ons Dashboard! Cirkeldiagrammen en Trendgrafieken met meerdere zoekopdrachten of labels maken voortaan gebruik van een vaste kleur per zoekopdracht/label. Je kan deze kleuren zelf instellen bij Selecties door op het gekleurde bolletje achter je zoekopdracht/label te klikken. Daar kan je één van de standaard kleuren kiezen, of zelf een HEX-kleurcode opgeven.

Voorheen werd de kleur van je zoekopdracht/label automatisch bepaald bij het genereren van de grafiek. Zo kon het best voorkomen dat dezelfde zoekopdracht in de ene analyse rood was, en in de volgende blauw. Dit maakte het vergelijken van grafieken onderling lastig; als jouw merknaam in grafiek 1 blauw is, en je kijkt naar grafiek 2, dan verwacht je daar ook diezelfde blauwe kleur voor jouw merk. Met deze aanpassing is dat ook het geval! De gekozen kleur kun je vervolgens ook zelf wijzigen in Selecties. Deze instelling is van toepassing op de cirkeldiagrammen en trendgrafieken met meerdere zoekopdrachten of labels.

Meer weten?

Wil je jouw dashboard en nieuwsselectie geheel in jouw huisstijl weergeven? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of stuur een Whatsappje!

Clipit 20 jaar jubileum magazine

2001; 4 internetondernemers creëerden als ‘bijproduct’ een digitale tool die bijhield waar hun persberichten werden geplaatst. De basis van Clipit was gelegd. Inmiddels zijn we vele high tech data snufjes en miljarden gevonden berichten verder. Én werken we samen met jullie, de mooiste opdrachtgevers en partners. We bestaan 20 jaar! En daarom dit digitale kadootje: een Clipit jubileum magazine

20 jaar kennis en ervaring willen we graag met je delen. Want we geloven dat iedere PR en communicatieprofessional datagedreven kan werken, met de juiste tools en support. Lees daarom dit magazine met artikelen vol praktische tips, de introductie van onze PR academie en case voor Nederlandse Loterij. Ook spraken we met Pathé, over een roerig maar mooi jaar. En, natuurlijk nemen we je mee op onze 20 jaar reis. Hoe begon het allemaal, hoe zien wij de toekomst en wat geven we terug aan de wereld?