Nijmegen,

Belang Employee Advocacy neemt toe

Clipit lanceert employee advocacy, media monitoring, analyse en rapportage in één dashboard

Het wordt voor bedrijven steeds lastiger om organisch bereik te creëren op social media. Daarbij worstelen zij om medewerkers om te toveren tot echte merkwerkers. Employee advocacy tools bieden de techniek om deze uitdagingen onder ogen te komen. Vanaf vandaag geeft Clipit niet alleen inzicht in je media vermeldingen, maar ben je ook in staat om vanuit het dashboard je medewerkers te activeren.

Faciliteer je medewerkers

Uit onderzoek van LEWIS blijkt dat medewerkers wel willen optreden als merkambassadeurs, maar ze daar niet op de juiste manier in gefaciliteerd worden. 39% van de respondenten geeft aan via ‘automatische meldingen’ op de hoogte gehouden willen worden van nieuwe content om te delen. Via Clipit worden medewerkers via e-mail op de hoogte gehouden. Zij kunnen het voorgestelde bericht accepteren, aanpassen of weigeren. Zo blijft iedere medewerker in control over zijn eigen kanalen en zijn zij in staat om binnen enkele klikken een persoonlijke touch aan de berichten te brengen.

Rinske Willemsen, directeur Clipit
Met deze toevoeging in de Clipit Portal ben je niet alleen in staat om berichten voor je bedrijfsaccounts in te plannen, maar betrek je de hele organisatie om jouw bedrijf zichtbaarheid te geven. Zo maken we het voor (content) marketeers, PR- en communicatieprofessionals nóg eenvoudiger door al je activiteiten binnen één dashboard te managen.
Rinske Willemsen, directeur Clipit

Meten is weten

In hetzelfde dashboard monitor je de effecten van employee advocacy. Verhoogt je bereik op social media? Op welke platformen delen je medewerkers het meest? Welke medewerker heeft de meeste impact op social media? Wordt de interactie hoger? En welk aandeel van de totale berichten komt van je medewerkers? Met deze verzameling van data optimaliseer je je employee advocacy strategie.

Employee advocacy op z’n best

PR is en blijft mensenwerk. Waar je via employee advocacy op een authentieke en persoonlijke manier je bereik vergroot, is het belangrijk de kwaliteit van de berichten hoog te houden. Uit verschillende cases blijkt dat ‘papegaaiencontent’ niet bijdraagt aan de authenticiteit van je bedrijf én medewerkers. Met de juiste tools én een goede uitvoering maak je van je medewerkers echte merkwerkers!