Nijmegen,
19
februari
2019
|
09:12
Europe/Amsterdam

Mercedes-Benz kiest Clipit voor media monitoring en intelligence

Mercedes-Benz kiest voor Clipit als partner in media monitoring en intelligence in de Benelux. Alle media aandacht rondom het merk, de automodellen en de branche wordt in kaart gebracht. Dankzij de juiste data interpretatie en heldere analyses krijgt Mercedes-Benz antwoord op verschillende media vraagstukken. Clipit werkt al sinds 2010 voor Mercedes-Benz in Nederland, de uitrol naar Benelux komt voort uit een aanbesteding met zes andere media monitoring bureaus.

Helen van Nuffelen, Corporate Communications Manager Mercedes-Benz in de Benelux: “Een intense zoektocht heeft geleid tot onze keuze voor Clipit. Hun vertrouwdheid met het merk met de ster in Nederland was een troef. Doorslaggevend in onze keuze waren evenwel hun flexibiliteit, de aangeboden prijs-kwaliteitverhouding en vooral hun wil om de samenwerking tot een echt partnership te laten uitgroeien door een aanpak op maat aan te bieden.”

Het afgelopen jaar vonden, naast Mercedes-Benz, 90 nieuwe opdrachtgevers hun oplossing in Clipit waaronder DDMA, Sociale Verzekeringsbank en LVB. Samenwerkingen met o.a. Swinkels Family Brewers, Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) en DSM in Nederland werden opnieuw verlengd.

Over Clipit

Clipit is specialist in media monitoring & intelligence. Sinds 2001 brengen we voor onze opdrachtgevers hun media aandacht in kaart en maken we inzichtelijk wat dit betekent voor hun marketing- en communicatiestrategie. Met onze verfijnde inhouse technologie bieden we het meest complete overzicht van media vermeldingen in online en social media, print en radio & TV. Daarbij geven we eenvoudig inzicht in volumes, sentiment, bereik, branding en PR-waarde. Ons team van professionele data experts en intelligence specialisten biedt onafhankelijke insights en foresights waarmee we onze opdrachtgevers helpen slimme strategische keuzes te maken. We werken met trots voor honderden organisaties en bureaus zoals Mercedes-Benz, Hill+Knowlton, Swinkels Family Brewers, Het PR Bureau, Unilever, Coopr, Nederlandse Loterij en WhizPR.