Nijmegen,
15
september
2015
|
00:00
Europe/Amsterdam

Internationale scope steeds belangrijker in PR

Clipit monitort nu wereldwijd online én social media

De Nederlandse markt wordt te klein voor bedrijven met grote ambities. Vooral Nederlandse start-ups doen het goed en ontstijgen de nationale allure. De vraag om ook de berichtgeving in het internationale medialandschap in kaart te brengen wordt steeds groter. Media monitoring bureau Clipit lanceert wereldwijde online én social media monitoring.

Wereldwijd realtime inzicht in je social media vermeldingen
Met internationale ambities is het in kaart brengen van de berichtgeving in het buitenland onmisbaar. Clipit leest nu, naast internationale redactionele media, ook social media wereldwijd uit. Dit betekent dat je eenvoudig inzicht krijgt in al jouw internationale vermeldingen op onder meer Twitter, Instagram en Pinterest. Zo mis je geen tweet, pin of Instagram posting over de hele wereld.

Rinske Willemsen, directeur Clipit
We merken dat onze klanten vaker uitbreiden naar buitenlandse markten. Daarbij zien we ook dat Nederlandse start-ups populairder worden in het buitenland. Tegenovergesteld wordt Nederland aantrekkelijker gemaakt als vestigingsplaats voor buitenlandse start-ups. Grenzen vervagen steeds meer. Voor ons de hoogste tijd om alle online media wereldwijd in kaart te gaan brengen!
Rinske Willemsen, directeur Clipit

Meet wereldwijd je social PR inspanningen
Naast weten waar je genoemd wordt, is de interpretatie van deze berichtgeving ook belangrijk. Daarom krijg je van elk internationaal social media bericht dat voor jou gevonden wordt ook indicaties mee van sentiment, auteur, bron en PR-waarde. Benieuwd in welk land er het meeste over jou wordt geschreven? Ook dat is met één klik op de knop te achterhalen. Je weet én meet internationale berichtgeving over jouw organisatie.

 

Clipit goes global 2.0
In mei 2014 lanceerde Clipit het monitoren van internationale online media. Sindsdien brengt Clipit de online media van meer dan 150 miljoen websites in 274 landen in 187 talen in kaart. Waar toen de focus lag op redactionele online media, monitort Clipit nu het totale wereldwijde online medialandschap.

 

Alle internationale online berichtgeving in één overzicht
Behalve Nederlandse online en social media, print media en radio en TV, is het nu ook mogelijk om al je internationale online en social berichtgeving in één overzicht te ontvangen. Daarbij interpreteer je de inhoud door de sentiment en PR-waarde analyses. Zo maakt Clipit de stap naar buitenlandse markten eenvoudiger en ontzorgt het multinationals in het monitoren van alle berichtgeving.