Nijmegen,
15
mei
2018
|
10:10
Europe/Amsterdam

Clipit en Etil ontwikkelen NPS algoritme

NPSlab geeft actuele inzichten in NPS met realtime onderzoek

Samenvatting

Clipit en Etil research group lanceren als eerste in de Nederlandse markt een algoritme voor realtime Net Promoter Score (NPS) onderzoek. Door continue media monitoringsdata te combineren met traditoneel marktonderzoek, biedt NPSlab realtime inzicht in de NPS. Organisaties kunnen hierdoor direct inspelen op hun klanttevredenheid.

Realtime NPS algoritme

NPSlab geeft realtime inzicht in de NPS met een innovatief algoritme. De combinatie van data uit periodiek marktonderzoek en continue media monitoring zorgen voor een realtime inzicht in klanttevredenheid. Met deze slimme technologische oplossing meet NPSlab dagelijks je NPS om direct je klantstrategie te kunnen optimaliseren.

“Het innovatieve NPS algoritme verandert voorgoed de Nederlandse markt van NPS onderzoek. NPSlab zorgt ervoor dat organisaties realtime, betrouwbaar en betaalbaar inzicht verkrijgen in de klanttevredenheid van hun doelgroep. Het is nu mogelijk om de doelgroep beter te begrijpen, klanttevredenheid accurater te monitoren en verbeteracties sneller te initiëren.” - Rinske Willemsen, Directeur Clipit

NPS als voorspeller van omzetgroei

Uit een casestudy van Clipit media monitoring en Etil research group samen met een onderzoeker van de Universiteit van Maastricht is gebleken dat er een significante correlatie is tussen NPS verkregen uit marktonderzoek en online en social media analyse. Het verband tussen wat consumenten zeggen, denken en doen vormt de basis voor het voorspelmodel voor NPS. De marktonderzoeksdata van Etil brengt beweerd gedrag in kaart. Sociaal gedrag wordt verkregen uit media monitoringsdata van Clipit. Door een onderbouwde combinatie van beide datastromen ontstaat een realtime NPS.

Wanneer organisaties gemeten gedrag, bijvoorbeeld Google Analytics resultaten, hieraan koppelen, is men in staat om de samenhang tussen NPS en omzet-KPI’s te ontdekken. Omdat het algoritme realtime NPS voorspelt, zijn organisaties sneller en beter in staat om in te spelen op klanttevredenheid.

“NPSlab brengt het beste van twee werelden bij elkaar. Actueel inzicht in je NPS door continue media monitoring en traditioneel marktonderzoek. Daardoor krijg je snel diepgaand inzicht in je verbetermogelijkheden.” – prof. dr. Hans Kasper, wetenschappelijk directeur Etil en hoogleraar marketing Universiteit Maastricht

Beweerd, sociaal en voorspeld gedrag - NPSlab

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Over NPSlab

NPSlab is ontstaan vanuit een samenwerking tussen Etil research group en Clipit media monitoring. Etil research group biedt sinds 1932 houvast in een wereld die structureel in verandering is. Etil research group levert de marktonderzoek data voor NPSlab.

Clipit is al specialist in media monitoring en analyse sinds 2001. Met Clipit media monitoring zie je in één oogopslag wat en hoe er over je wordt geschreven. Media monitoring data is al jaren een effectieve graadmeter voor opinies in de maatschappij. Clipit levert de monitoringsdata voor NPSlab.

www.npslab.nl