Onderzoek

RSS feed - Onderzoek (opens in new window) Bekijk alle headlines - Onderzoek
09
november
2017
Over series wordt enorm veel gesproken. In collegebanken, bij de koffieautomaat, in de kleedkamer; overal gaat het over de nieuwste afleveringen van onze favoriete series. Ook op social media zijn series een hot topic. Wat zijn volgens social
05
september
2017
Niet het hippe Rotterdam of de internationale trekpleister Amsterdam, maar Utrecht is de zomerstad van Nederland. Verrekend naar het aantal inwoners weet Utrecht namelijk de hoogste PR-waarde te behalen van alle grote Nederlandse steden. Amsterdam
13
juli
2017
Van de top 20 foodmerken in Nederland realiseert iets meer dan de helft de meeste mediawaarde via paid media. Via owned en vooral earned media weten veel merken de totale mediawaarde echter flink op te schroeven. Van alle Foodmerken genereert
09
mei
2017
Radioland staat op zijn kop: Mattie en Wietze zijn uit elkaar. Ze zouden samen de overstap van Qmusic naar Sky Radio maken, maar dit weekend blijkt dat Mattie bij Qmusic blijft. Wietze voelt zich verraden en heel Nederland bemoeit zich ermee op

Nieuws

RSS feed - Nieuws (opens in new window) Bekijk alle headlines - Nieuws
15
mei
2018
Clipit en Etil research group lanceren als eerste in de Nederlandse markt een algoritme voor realtime Net Promoter Score (NPS) onderzoek. Door continue media monitoringsdata te combineren met traditoneel marktonderzoek, biedt NPSlab realtime inzicht
12
september
2017
Het wordt voor bedrijven steeds lastiger om organisch bereik te creëren op social media. Daarbij worstelen zij om medewerkers om te toveren tot echte merkwerkers. Employee advocacy tools bieden de techniek om deze uitdagingen onder ogen te komen.
30
maart
2017
Sinds 2014 monitoren we radio & TV op basis van spraakherkenningstechnologie. Door deze innovatieve techniek weten we in welke minuut van een TV-programma je bent genoemd, hoe vaak je bent genoemd en wat het sentiment en context van dit fragment is.
03
januari
2017
De kracht van vloggers is ongekend. Daarom voerde Clipit eerder onderzoek uit naar wat alle media aandacht nou eigenlijk op kan leveren; niet alleen voor de vloggers zelf, maar ook voor de merken die een samenwerking met een vlogger aan gaan. Uit