Media Specialist (fulltime)

Wij zoeken een jonge, enthousiaste en leergierige media specialist met gevoel voor taal!

Ben jij gek van big data die we verzamelen online, in dagbladen en in radio & televisie media? Mooi, wij ook! Honderden organisaties vertrouwen dagelijks op onze expertise zodat zij op elk moment inzicht hebben in hun media prestaties. Als uitbreiding op de afdeling Operations zoeken wij een junior media specialist. Een taalfanaat, een denker, een doener en media-junkie in 1!

Wat ga je doen?

Als media specialist ben jij verantwoordelijk voor onze brandstof: monitoring data. Jij zorgt ervoor dat je alle klantvragen vertaalt in dekkende zoekopdrachten. Het is jouw verantwoordelijkheid dat de systemen hiervoor op de juiste wijze zijn ingesteld. We streven ernaar om al het relevante nieuws voor onze klanten naar boven te halen. Mochten we toch iets gemist hebben, dan zorg jij er direct voor dat we dit oplossen. Wie zijn je sidekicks? Je werkt nauw samen met monitoring adviseurs, data specialisten en development techneuten.

Grow!

We geloven in de hechte samenwerking met onze klanten. Doordat we weten wat er bij de klant speelt, willen we altijd de vraagstukken van onze klant voor zijn. Zet dus vooral die stap extra, denk buiten de bestaande kaders, zodat je collega’s en klanten enorm blij worden. Dit geeft jou de kans om op persoonlijk niveau de beste versie van jezelf te zijn, zodat het aanstekelijk werkt op je collega’s. Pak jij je dagelijkse shine momenten en kunnen we niet meer om je heen? Dan biedt dit zeker kans om door te groeien.

Jouw profiel

  • Je hebt een HBO/WO denkniveau, je bent een beetje alpha en bèta door elkaar.
  • Je vindt het uitdagend om een ietwat technische taal (voor het maken van zoekopdrachten) eigen te maken.
  • Uitstekende kennis van Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Je bent sterk analytisch en ziet snel verbanden.
  • Je denkt in oplossingen en bent servicegericht.
  • Je hebt affiniteit met communicatie, nieuws, online en social media, print media en radio & tv.
  • Je kunt je prima redden in MS Office (Word en Excel).
  • Ervaring met het opstellen van search queries is een pre.

How we roll

We zijn lief voor onze collega’s, maar spreken collega’s ook aan om van elkaar te leren en zo te groeien als team. Wij zijn gek op het vieren van successen! Veelal door eten; heel veel eten. Maandelijkse ontbijtjes, target traktaties, etentjes, Books & Bites borrels, van hamburgers tot het befaamde Clipit kerstdiner. In de zomer pushen we ons adrenaline niveau tot standje waaghals. Zo strepen we onder andere; zelf vliegen in een Cessna vliegtuig, Blowkarten en Ribvaren af op onze bucketlist. In februari dit jaar genoten we nog met het hele team van de Portugese zon in Lissabon en hebben we onze koffers alvast gepakt voor een nieuwe stedentrip next year.

Over Clipit

Clipit is specialist in media monitoring & intelligence. Sinds 2001 brengen we voor onze opdrachtgevers hun media aandacht in kaart en maken we inzichtelijk wat dit betekent voor hun marketing en communicatie strategie. Met onze verfijnde inhouse technologie bieden we het meest complete overzicht van media vermeldingen in online en social media, print en radio & TV. Daarbij geven we eenvoudig inzicht in volumes, sentiment, bereik, branding en PR-waarde. Ons team van professionele data experts en intelligence specialisten biedt onafhankelijke insights en foresights waarmee we onze opdrachtgevers helpen slimme strategische keuzes te maken. We werken met trots voor honderden organisaties en bureaus zoals Mercedes-Benz, Hill+Knowlton, Swinkels Family Brewers, Het PR Bureau, Unilever, Coopr, Nederlandse Loterij en WhizPR.

Hebben we jouw enthousiasme getriggerd? Stuur dan je reactie naar Linda, P&O-manager, via linda@clipit.nl.

Next steps?

  1. Selectie kandidaten
  2.  Kennismakingsgesprek
  3.  Screening en test op de afdeling zelf
  4. Arbeidsvoorwaarden gesprek
  5. Let’s start!

onze mensen