Ons verhaal

Clipit verzamelt al sinds 2001 nieuws voor organisaties. Waar we lang geleden begonnen met online nieuws, halen we nu miljoenen berichten uit social media, print, radio en TV. Van zeer lokaal tot internationaal. We zijn uitgegroeid tot de meest complete monitoring tool! En daar zijn we trots op.

Onze wortels liggen bij online search bureau Checkit (iProspect) dat organisaties hoog in Google liet scoren. Klanten wilden echter ook zien op welke andere websites ze stonden. Zoek je dat zelf op Google dan kost dat niet alleen elke dag veel tijd, je mist ook een groot deel en werkt soms door bergen aan niet-relevante resultaten. Daarom werd media monitoring tool Clipit ontwikkeld en volgde al snel een eerste klant: Vodafone.

Innovatie & passie

Clipit mag dan de oudste media monitoring tool zijn, we blijven innoveren!

In 2008 scannen we als eerste Twitter, in 2009 introduceren we sentiment analyse en in 2012 pionieren we met de PR-waarde berekening. Nadat we ons media-aanbod in 2014 uitbreidden met print, radio en TV, berekenen we de PR-waarde zelfs crossmediaal! Een lang gekoesterde droom wordt werkelijkheid.

Inmiddels werken er twintig communicatie- en informatieprofessionals bij Clipit. We zijn een jonge organisatie. Weten waar we het over hebben, kunnen daar heel gepassioneerd over praten en zijn soms een beetje gek. Maar vooral heel behulpzaam.

Waar wij in geloven, is dat communicatie altijd eenvoudiger kan. En leuker. Daarom weet je bij één kop koffie hoe je in alle media staat.

Maak kennis

Maak kennis met de mensen van Clipit op de pagina Onze mensen!