Online klanttevredenheidsonderzoek met realtime NPS

Hoe wordt er over jouw merk of product geschreven? Regent het complimenten of wordt er veel geklaagd? Wij helpen graag je met online klanttevredenheidsonderzoek door je Net Promoter Score (NPS) realtime in kaart te brengen!

Wat is de Net Promoter Score?

De Net Promoter Score brengt in kaart hoe tevreden klanten zijn. De Net Promoter Score werd in 2003 ontwikkeld door consultants van Bain & Company. In klanttevredenheidsonderzoeken wordt gevraagd in welke mate klanten een bepaald bedrijf, product of dienst aan anderen zouden aanbevelen. Zij kunnen die vraag ‘scoren’ met een cijfer van 0 tot 10. De groep respondenten die het cijfer 0 tot 6 geeft, wordt als critici bestempeld. De groep die een 9 of 10 geeft wordt gekwalificeerd als ‘promoter’ en de rest (scores 7 en 8) als ‘passief neutraal’.

Nieuw! Clipit en Etil ontwikkelen NPS algoritme

Social media, vergelijkingssites en zelfs reacties bij nieuwssites: je klant heeft talloze mogelijkheden om zijn mening op elk moment openbaar te delen. Deze positieve of negatieve feedback heeft invloed op je Net Promoter Score. Maar hoe meet je of je klantrelatiestrategie zijn vruchten afwerpt?

Traditioneel klanttevredenheidsonderzoek is relatief duur, gebaseerd op een selecte consumentengroep en tijdrovend. Daartegenover staan NPS tools die geen diepgaande inzichten bieden. Om de brug hiertussen te slaan, is NPSlab in het leven geroepen. De slimme technologische oplossing combineert NPSlab periodiek marktonderzoek met realtime media monitoringsdata. Met deze accurate en gedegen NPS-meting heb jij altijd inzicht in je NPS en ben je direct in staat op je klantstrategie te optimaliseren!

Aan de slag met realtime NPS

Rinske Willemsen - Online klanttevredenheidsonderzoek door realtime NPSWil jij ook realtime inzicht je NPS? Vul onderstaand formulier in en Rinske neemt binnen 24 uur contact met je op om je wensen te bespreken! Heb je een crisis of andere dringende vraag? Bel ons op 024 8000 704 of stuur een Whatsappje!