PR-waarde

Clipit PR-waardeClipit geeft als enige monitoring tool in Nederland inzicht in de waarde van elk bericht dat over jou verschijnt in alle media: de PR-waarde. Deze ROI van PR berekenen we voor online nieuws, social media, print en binnenkort ook voor radio & TV!

Met de crossmediale PR-waarde breng je eenvoudig de totale impact van je campagne of mediastrategie in kaart. Ook wordt het mogelijk om de bijdrage van platformen en auteurs onderling te vergelijken.

We gaan daarbij verder dan de advertentiewaarden en kijken ook naar impactfactoren van PR. Hoe positief of negatief wordt je vermeld? Sta je centraal of vorm je slechts bijzaak? En in hoeverre is je kernboodschap overgenomen?

Clipit PR-waarde berekening

Advertentiewaarde vs PR-waarde

Wat zou ik  betalen, had ik deze media aandacht ingekocht en wat is de meerwaarde van PR? Dat is het principe achter de waarde.

Uniek is dat we verder kijken dan de advertentiewaarde. Naast factoren als advertentietarief, bereik, positie- en afmetingfactoren, bepalen we de impact van PR.

Sentiment, branding en kernboodschap vormen de impactscore. Ook hanteren we een opslagfactor: de meerwaarde van redactionele content tegenover adverteren.

Zo weet je niet alleen dat je in de media staat, je weet ook hoe je er staat.

Clipit PR-waarde print media

“Hiermee kunnen wij als PR bureau voor onze klanten inzichtelijk maken wat PR oplevert en het meetbaar maken.” – Hafida Abahai, Winkelman & Van Hessen

Hoeveel PR-waarde creëer jij? Check het met onze gratis PR-waarde tool

Rinske
Rinske Willemsen:

"Ontdek zelf in 5 minuten en een koffie wat er over jou wordt geschreven met media monitoring. Probeer alle mogelijkheden van Clipit een week gratis en vrijblijvend!"