Content marketing

Content marketing is binnen veel organisaties een belangrijk onderdeel van de marketing communicatie aanpak geworden. Monitoring data kan daarbij van grote toegevoegde waarde in zijn. Enerzijds om inzichtelijk te maken of en hoe redactionele media over specifieke onderwerpen schrijven. Anderzijds om het mediagedrag van de doelgroep, met name via sociale media, in kaart te brengen. Wij bieden je inzicht in drie verschillende fasen van je content strategie, zodat je verzekerd bent van actuele en relevante data om de juiste keuzes te maken.

1. Onderzoek je branche

Om een goede content marketing strategie op te stellen, is het belangrijk een connectie te maken met je doelgroep. Waar bevindt je doelgroep zich online? Over welke onderwerpen praten zij? Zie je verschillen per mediumtype? Deze data onderzoek je eenvoudig met de analyse mogelijkheden binnen de Portal.

Analyse Portal

2. Bepaal je startpunt

Om je resultaten later goed te meten, wil je weten hoe het er nu uitziet. In deze nulmeting kijken we naar je huidige media impact. Aan de hand je doelstellingen maken we een rapportage waarin je in één oogopslag de huidige stand van zaken te zien is.

3. Meet je succes

Naast een goede data gedreven start, is ook het meten van je successen erg belangrijk. Hoeveel bereik genereer je? En welke media impact heeft dat? Afhankelijk van je doelstellingen maak je eenvoudig rapportages aan de hand van de grafieken in de Portal. Wil je dit werk liever door een onafhankelijke partij laten doen? Onze media analisten nemen het maken van rapportages graag voor je uit handen!

Aan de slag met media monitoring voor content marketing

Tijdens al deze fasen ontzorgen wij je graag. Je bent daarom altijd verzekerd van de volgende punten:

  • Relevante en actuele data
  • Uitgebreide analyse mogelijkheden
  • Realtime support door professionele media analisten

Wij nodigen je uit om onze tool een week vrijblijvend te proberen. Vul het formulier hieronder in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op om je wensen te bespreken.