Zevenheuvelenloop: Personal (buzz) Record!

Afgelopen weekend stond voor veel lopers al maanden met een rode stift geblokt in hun agenda. Het derde weekend van november is traditiegetrouw namelijk het weekend van de Zevenheuvelenloop. Ruim 30.000 deelnemers trotseerden wind en regen om uiteindelijk een felbegeerde medaille overhandigd te krijgen bij de finish!

Vanaf 5 november viel het startnummer bij de eerste lopers op de deurmat. Dit leverde dan ook direct een kleine piek op in de hoeveelheid berichten. Net zoals je als hardloper de spanning opbouwt richting een wedstrijd, zo bouwde ook de ‘buzz’ zich rondom de Zevenheuvelenloop mooi op. Vanaf vrijdag 13 november steeg de hoeveelheid berichten, met een absolute uitbarsting op zondag met in totaal 2.648 berichten!

Clipit portal

Twitter de absolute nummer 1

Waar de 19 jarige Oegandees Joshua Cheptegei de Zevenheuvelenloop won, was het Twitter die als absolute winnaar uit de bus kwam als meest gebruikte medium binnen social media met 3.223 gemeten berichten. Met respectievelijk 1.225 en 1.141 berichten kwamen Instagram & Facebook op een mooie 2e en 3e plek! In totaal waren alle social media gezamenlijk verantwoordelijk voor 5.687 van de in totaal 6.458 gemeten berichten. Ruim 88% procent!
 Clipit portal


Huplopen in ‘sneltreinvaart’ naar de top

Ze zijn inmiddels niet meer weg te denken van de stations waar sport evenementen worden georganiseerd… De cheerzone van @Huplopen! Huplopen is onderdeel van de NS. Zij zien het als hun maatschappelijke taak om Nederland in beweging te houden.

Naast het feit dat ze erg actief zijn op de stations, bestormen ze dit jaar ook in een sneltreinvaart de top van de ‘meest actieve auteurs’ op Twitter over de Zevenheuvelenloop! Met in totaal 52 berichten werden ze knap derde. De 2e & 1e plek moesten ze dit jaar voorbij laten gaan aan @7Hloop met 83 berichten en de marktplaats voor vraag en aanbod van startbewijzen @StartBewijsHulp met 111 berichten!

Clipit portal
#7HL is het populairst

Gekeken naar de meest populaire ‘#’, is het #7HL die met kop en schouders boven de andere hashtags uitsteekt! #7HL werd in totaal 1.358 keer gebruikt. Runner up in de strijd om ‘de meest felbegeerde #’, was #zevenheuvelenloop met 1.288 berichten. De nummer drie op gepaste afstand was #zevenheuvelennacht met 211 berichten.

Een nieuw ‘PR’ voor de Zevenheuvelenloop

Het waren dit jaar niet alleen veel lopers die met een nieuw ‘PR’ op zak naar huis gingen. Ook de Zevenheuvelenloop kon rekenen op een nieuw PR! Gekeken naar de totale buzz (gemeten van 05-11-2015 t/m 16-11-2015) werden er tijdens de 32e editie 6.550 berichten gemeten. Ten opzichte van vorig jaar is dat een stijging van 592 berichten! De totale PR-waarde van het evenement kwam hiermee uit op bijna €1.250.000!

Vanwege een blessure heb ik het lopen moeten missen, maar: “If you don’t run, you must cheer!”

Run club clipit

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn