Wat is de PR-waarde of mediawaarde van online en social media?

Sinds januari 2012 biedt Clipit als eerste binnen de online branche een PR-waarde van elk bericht, uitgedrukt in euro’s. Dat betekent dat een gebruiker van Clipit heel eenvoudig kan berekenen wat de ROI van social media is.

Het berekenen van de PR-waarde, (ook wel mediawaarde genoemd), gebeurt aan de hand van een aantal variabelen. De berekening is gebaseerd op de kosten die je zou maken als je een advertentie van vergelijkbare waarde had ingekocht op de website. Daarnaast wordt rekening gehouden met de meerwaarde van een redactioneel artikel voor je merk.

We kijken naar het aantal vertoningen en het advertentietarief van een website. Ook nemen we de context voor de betreffende organisatie in aanmerking; werd deze in een positieve/negatieve context genoemd, wat is de mate van branding en in hoeverre komt de kernboodschap van de organisatie naar voren in dit bericht. Tot slot wordt gekeken naar de lengte van het artikel of het aantal volgers op Twitter.

Lees hier meer over de PR-waarde.

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn