Vernieuwde oplossing voor print media monitoring

Kwalitatieve print monitoring op maat mét vertrouwde Clipit dataverrijking

Alles-in-1-overzicht

In het najaar van 2014 lanceerden we als Clipit onze print media monitoring en ook radio & TV monitoring. Daarmee brachten we álle mediatypen bij elkaar in 1 overzicht. In 2015 verrijkten we deze berichten uit alle media met een vergelijkbare PR-waarde berekening om crossmediaal de impact van jouw media aanwezigheid te kunnen duiden. Deze zomer hebben we de volgende stap gezet en introduceren we een vernieuwde print oplossing op maat met een zeer complete brondekking.

Media Monitoring

Zeer complete brondekking

Waar eerst nog de regio edities van de regionale dagbladen en een aantal publieks- en vaktijdschriften misten, hebben we nu een super complete brondekking weten te realiseren. Afhankelijk van jouw wensen en behoeften bieden wij zowel de print media monitoring dienst van LexisNexis en Media Info Groep aan. Jouw print vermeldingen worden ingeladen in de vertrouwde Clipit Portal en dagelijkse nieuwsselectie en wij vullen deze print feeds aan met een eigen print bronnenbestand van 500 tot 1.000 print bronnen. Completer bestaat niet!

Een oplossing op maat

Voor de ene klant is de actualiteit van dagbladen van het grootste belang, voor de andere klant is het weer belangrijker om ook alle tijdschriften en vakbladen te kunnen monitoren. Afhankelijk van jouw wensen en behoeften adviseren onze monitoring adviseurs jou over de best passende print oplossing van LexisNexis of Media Info Groep. Als je al voorzien bent van een goede print feed, kunnen wij deze feed ook voor je inladen in de Clipit Portal. Welke optie je ook kiest, wij vullen altijd de brondekking aan met ons aanvullende print bronnenbestand en passen onze eigen dataverrijking op elk bericht toe.

Samenwerking Clipit print media monitoring

Dataverrijking door Clipit

Clipit heeft een jarenlange reputatie in een goed onderbouwde PR-waarde berekening en sentimentsbepaling. Om je berichten uit online en social media, radio & TV én print media met elkaar te kunnen vergelijken, verrijken we altijd elk print bericht – ongeacht bij welk loket ingekocht – met de Clipit PR-waarde, sentiment, oplage van de bron en auteur. Binnenkort voegen we hier ook het bereikcijfer voor elk printbericht aan toe inclusief nieuwe grafieken om bereik per mediumtype te analyseren. Uiteraard hoort ook de bekende Clipit service en support bij de print oplossing die jij kiest!

Analyse & rapportage

Onze media analisten ontzorgen je graag met de juiste grafieken en analyses van al jouw media data, waaronder natuurlijk print. Ons rapportage aanbod is dit jaar op basis van klantwensen flink uitgebreid van bondige factsheet tot uitgebreide managementrapportage. Dit jaar hebben we ook meerdere analysemogelijkheden toegevoegd aan onze Portal om bijvoorbeeld berichten uit één zoekopdracht makkelijk te kunnen filteren. Door deze extra functionaliteit kun je onder meer snel onderscheid maken tussen paid, owned en earned media berichten.

Next steps

Ons grote doel om álle media op kwalitatieve wijze te monitoren, in 1 overzicht samen te brengen en op uniforme wijze crossmediaal te kunnen vergelijken en analyseren, is bereikt! OK, mission accomplished, what’s next? In mijn vorige blog gaf ik al aan dat data steeds meer een commodity wordt. Hét verschil maak je als merk of organisatie in de analyse en interpretatie van de vergaarde data. Wil jij het maximale halen uit de monitoring data in onze Portal? Kom dan naar één van de Media Monitoring Tour workshops die wij in september, oktober en november organiseren door het hele land!

Meer weten over onze vernieuwde print oplossing? Wil je graag inschrijven voor de Media Monitoring Tour of heb je een andere vraag? Neem contact op met onze monitoring adviseurs of media analisten!

Clipit - Infographic Lancering Print & RTV

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn