Twitter, de invloed van PR en tips voor uw online reputatie

Deze maand staat Twitter volop in de schijnwerpers en ook bij Clipit bespreken we dit fenomeen. We leggen uit waarvoor u Twitter kunt gebruiken en hoe u Twitter kunt monitoren. Deze maand ook aandacht voor webcare, de invloed van public relations en tips voor het managen uw online reputatie.

Ook geven we u een kijkje achter de schermen bij het Webcare Team van UPC. In een exclusief interview met Webcare Coördinator Jasper Schotanus horen we waarom webcare voor UPC noodzakelijk is. Hij legt uit wat de resultaten zijn en welke rol sociale media in de toekomst zullen spelen.

We gaan in op de mogelijkheden van Twitter als communicatiekanaal. Waarvoor kunt u Twitter gebruiken en op welke manier? Tevens presenteren we u: de Twitteraar.

Pr-bureau Text 100 toonde met The Media Prominence Study aan dat public relations de merkwaarde beïnvloedt. Maar liefst 27% van de merkwaarde wordt bepaald door de media-aandacht voor een merk. In een tijd waarin veel bedrijven minder te besteden hebben worden resultaten belangrijker. In het artikel Media coverage bepaalt 27% van de merkwaarde leest u wat media-aandacht voor branches met high-involvement producten betekent.

Minister Verhagen oogstte veel lof als Minister Twitter. Bright interviewde de minister over zijn ervaringen met de microblogsite. We bekijken de stand tussen Premier Balkenende en de minister van Buitenlandse Zaken. Wie scoort beter?

Vorig jaar introduceerden we de unieke custom search techniek waarmee we ook social media als Twitter, Hyves en YouTube monitoren. In deze nieuwsbrief leggen we uit waarom custom search waardevol is voor uw online media monitoring.

Hoe komt het dat veel organisaties user-generated content vrezen? Op de juiste manier ingezet kunnen sociale media juist bijdragen aan uw online reputatie. Op Frankwatching introduceerde Matthijs van Gaalen vier strategieën om uw online reputatie te managen.

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn