Snorren scoren gouden PR in Movember

De maand november zit er weer op. Over de hele wereld lieten mannen hun snor staan in het teken van Movember. Op deze manier wordt aandacht gevraagd voor prostaat- en teelbalkanker. Movember Foundation is de drijvende veer achter dit geniale idee. Jaarlijks doen vele mannen over de hele wereld mee. Maar hoeveel online buzz levert dit nu wereldwijd op? Met internationale monitoring komen we er achter!

Movember gaat knallend van start

Movember begint goed, op de eerste dag wordt er meteen een recordaantal berichten geplaatst. De meeste berichten komen uit de Verenigde Staten, waar Movember ook bekend staat als No Shave November. Door de maand november heen schommelt het aantal berichten rond de 1.000 en 2.000 per dag. Niet alleen op social media wordt het fenomeen Movember verspreid, ook op vele fora laten mannen hun snor zien!

Wereldwijde PR voor Movember

De meeste berichten over Movember worden vanuit de Verenigde Staten verstuurd. Met ruim 11.000 berichten steekt dit met kop en schouders boven de nummer twee, Engeland, uit. Nederland valt net buiten de top 5. Met 1.145 berichten staan we op een zesde plaats. De meeste berichten vinden we op Twitter, Flickr en Instagram, dat is geen verrassing. Sluiten we de sociale media uit, dan zien we de Zweedse website fz.se als meest populaire bron. Leuk is dat er op de tweede plaats een Nederlands forum staat, namelijk het Wij Zijn Voetbal Forum. Er werd hier veel geschreven over een voetbalspel waar Movember centraal staat.

Aantal berichten movember per land

Geslaagde PR voor de gezondheid van de man

De Movember Foundation hoopt met deze publiciteit niet alleen veel leuke foto’s terug te vinden, maar ook aandacht te trekken voor prostaat- en teelbalkanker. Levert het Movember Foundation ook deze publiciteit op? De berichtgeving die is verschenen rondom Movember Foundation levert hen €127.000 aan PR-waarde op! Een echte Nederlandse ambassador voor de Movember Foundation is professioneel wielrenner Léon van Bon. Hij geeft duidelijk het juiste voorbeeld door zich in te zetten voor de gezondheid van de man. Maar is iedereen hier zich van bewust? Uit keyword analyse blijkt dat dat het geval is. In 2,5% van de berichtgeving komt het woord health voor, in nog eens 1,8% van de berichtgeving het woord cancer. Health valt hiermee in de top 10 van meest gebruikte woorden, cancer heeft een elfde plek.

Keywords movember

Instagram movember

Movember, dat zit wel snor!

Movember blijkt ook dit jaar weer een geslaagde actie om aandacht te vragen voor de gezondheid van de man. Wereldwijd laat men snorren groeien, waarbij de achterliggende gedachte niet vergeten wordt. De online buzz blijft daarbij ook zeker niet achter. De vele deelnemers zetten social media, blogs en fora actief in om geld in te verzamelen en om hun snorren vol trots te laten zien aan de rest van de wereld. Movember, tot volgend jaar!

Instagram movember

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn