ROI van content marketing

Elke keer als een nieuwe vorm van online marketing populair wordt, komt de vraag van ROI weer om de hoek kijken! Als marketeer, weet je hoe belangrijk het is voor je organisatie om inzicht te geven in wat je hebt bereikt, maar soms is dat best moeilijk. Succesvolle marketeers zijn in staat om gegevens, statistieken en ROI bij te houden en weten hoe ze die cijfers moeten interpreteren. Gelukkig zijn er genoeg tools om je hiermee te helpen.

Toen Sociale Media populair werd, ontstond er een levendige discussie over de ROI en de verschillende manieren om deze te volgen. Met content marketing idem! Content marketing is altijd een beetje ondergeschoven geweest, maar niet van minder belang.  Zowel PR pro’s als marketeers stoeien met de vraag hoe precies de marketing ROI van blog posts, gesponsorde artikelen, SEO, persberichten en alles wat onder de paraplu van content marketing valt te meten.

Meestal proberen we uit te leggen dat het bij content marketing gaat om je bereik (wij hebben hier de PR-waarde voor ontwikkeld) en wat je hebt bereikt (kliks en conversies). Dit laatste is in kaart te brengen via bijvoorbeeld Google Analytics en de PR-waarde is eenvoudig in kaart te brengen via monitoringtools zoals Clipit.

Onderstaande Infographic genaamd ‘How Do You Meet Content Marketing’ illustreert hoe je het succes van je content marketing campagne kunt meten. Het benadrukt hoe krachtig sociale media is als het gaat om het aantrekken van nieuwe klanten!

meten content

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn