Clipit marktleider webcare en social media monitoring

Op welke manier worden social media strategisch ingezet door organisaties? Welke doelen willen we daarmee bereiken? Op die vragen wordt antwoord gegeven in het onlangs gepubliceerde onderzoeksrapport van Pondres. Pondres deed onderzoek naar de stand van zaken in social media binnen het Nederlandse bedrijfsleven in 2012. Clipit kwam naar voren als marktleider in betaalde online media monitoring tools en liet andere tools op het gebied van webcare en social media monitoring als Finchline, Tracebuzz, Coosto en Radian 6 achter zich.

De complete lijst van gebruikte tools voor het meten van social media:

Googleanalytics 72%
Twitter 60,0%
Tweetdeck 51,4%
FacebookInsights 39,4%
Hootsuite 29,1%
Socialmediacheck 21,1%
Youtubeinsight 17,7%
Andersnamelijk: 17,7%
Weetik niet 14,3%
Clipit 6,3%
Buzzcapture 5,7%
Finchline 5,1%
Tracebuzz 3,4%
Coosto 2,9%
UberSocial 2,3%
Radian6 2,3%

Lees hier het volledige onderzoeksrapport van Pondres.

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn