Op de koffie bij… Onze media analisten

Altijd al een kijkje willen nemen in de Clipit-keuken? Dan is dit je kans! Je kent media analisten Patty, Lisanne, Thomas en Paul misschien vooral als je adviseurs bij het opstellen van de juiste zoekopdrachten, maar de redactie doet nog veel meer! In dit blog lees je hoe het is om te werken op de redactie van Clipit media monitoring.

Eén kop koffie en je weet hoe jij vandaag op het internet staat

We nemen ons “binnen 5 minuten en een kopje koffie op de hoogte” motto serieus, ook intern. Zo serieus dat we er zelf elke week mee beginnen. De verschillende afdelingen binnen Clipit vertellen elkaar hoe de vorige week verliep en wat er voor de komende tijd op het programma staat. Omdat we als redactie veel contact hebben met de klant, zetten wij ons vooral in om Clipit zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij jouw wensen en behoeften. Dit alles uiteraard onder het genot van een kop Moyee koffie en een koekje.

Van vraag naar nieuwsselectie

Er voor zorgen dat jij relevante resultaten binnenkrijgt via Clipit mag dan niet het enige doel van de redactie zijn, het blijft wel de kern van onze werkzaamheden. Dit proces begint met de vraag “Naar welke informatie ben je op zoek?” Soms is het antwoord simpelweg “alles over mijn bedrijfsnaam/product”, maar als je op zoek bent naar “interessante artikelen over mijn branche” is vaak wat meer afstemming nodig. De redactie zet jouw informatiebehoefte om in concrete zoekopdrachten. Alle artikelen die voldoen aan die zoekopdracht, zie je de volgende dag terug in je eerste nieuwsselectie.

Laat het monitoren maar beginnen

Daarmee is het werk van de redactie nog lang niet gedaan. Voor jou als lezer is het meestal eenvoudig vast te stellen of een artikel over je bedrijf gaat. Voor het computerprogramma dat dezelfde afweging moet maken, zijn exact gedefinieerde regels nodig. Simpel zat wanneer je een unieke merknaam hebt, maar probeer maar eens een setje regels te bedenken voor Brand, Score of Hi! Voor jou misschien een nachtmerrie, voor ons de slagroom op de taart. Bij dit soort complexe zoekopdrachten boren we al onze ervaring en creativiteit aan om de zoekopdracht zo bij te schaven dat we de juiste resultaten naar boven krijgen. En jawel, dat lukt ons zelfs voor Brand, Score en Hi.

De wondere wereld van de Clipit Portal

Zo, nu krijg je netjes dagelijks een mail binnen met alle relevante berichten. Onze taak zit er op, zou je denken, maar niets is minder waar. Hoe overzichtelijk de nieuwsselectie ook is, als je wil zien wat de PR-waarde van je campagne is of dieper in de data wil duiken, is onze Portal onmisbaar. De Portal is zeer gebruiksvriendelijk, maar niemand kent hem zo goed als de redactie. Wij kennen de Portal als onze broekzak, kunnen hem dromen, nee…wij wonen er zelfs in! Daarom leiden wij nieuwe klanten, nieuwe contactpersonen en ieder ander die belangstelling heeft met plezier langs alle ins en outs. Behoefte aan een echt grondige analyse? Sinds kort maken we ook rapportages over de buzz rondom jouw zoekopdrachten.

Onze chattende achterban

Ben je vergeten waar ook al weer de exportfunctie zat, wil je een ontvanger toevoegen of is één van je zoekopdrachten aan vervanging toe? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Je kunt je inbox erbij pakken en ons ouderwets een mailtje sturen, of de telefoon om direct te kunnen overleggen, maar we bieden ook een tussenvorm: de chat. Zo krijg je wel het snelle schakelen van een gesprek, zonder dat je er bij hoeft te praten. Handig als je net als de redactie op woensdagmiddag aan de chips zit! ;)

Clipit media monitoring: op de koffie bij de media analisten

Deel dit:
Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn27Google+6Share on Facebook0Pin on Pinterest0Email to someone