Online media monitor Clipit monitort ook Twitter

Clipit monitoort ook microblog Twitter

Nijmegen, 7 oktober 2008 – Clipit monitoort al enkele maanden de social media site Twitter. Clipit is hiermee de eerste online media monitor die niet alleen de traditionele online media, weblogs en discussiefora volgt, maar ook de nieuwste microblogs scant.

Waarom Twitter uitlezen

Twitteraars zijn actief in de (online) mediawereld en worden gezien als early adopters en bovengemiddelde influentials. Social media wordt steeds meer als researchtool gebruikt en een microblog als Twitter geeft je direct inzicht in de eerste positieve of negatieve reacties op nieuwe producten. Het verzamelen van deze reacties is erg tijdrovend. Via Clipit monitoor je dagelijks eenvoudig de online media en ontvang je de gevonden berichten in één keer.

Superbeïnvloeders

Een onlangs gepubliceerd onderzoek van Universal McCann toont aan dat een bepaalde groep social mediagebruikers een veel grotere invloed op anderen heeft, dan de gemiddelde gebruiker. Zo bevinden Twitteraars zich in de voorhoede bij het gebruik van nieuwe communicatiekanalen. Het volgen van een dergelijke groep via de online media monitor Clipit is voor marketeers een uitgelezen kans om deze groep continu te volgen.

Custom search

Door middel van de unieke ‘custom search techniek’ van Clipit worden naast de 4.000 online nieuwsbronnen, ook websites als Twitter, Technorati, Google Blogs en YouTube met gerichte zoekopdrachten van klanten gescand. Bedrijven en webcare afdelingen ontvangen een nog completer online nieuws- en buzzoverzicht.

Eric van Veen, directeur van Clipit, legt uit: ‘We bekijken continu met onze klanten hoe we onze producten nog beter op hun behoeftes kunnen afstemmen. Met het monitoren van microblogs als Twitter lopen we voorop op het gebied van het zogenaamde buzztracking. Met de custom search techniek dekken we nu nog meer online media zodat onze klanten niets meer missen en alles in één praktisch overzicht ontvangen.’

Twitter in het kort

Twitter is de meest succesvolle microblog waar je via SMS of een Instant Message, microposts naar toe stuurt. Het succes van deze microblog zit in de aangepaste mobiele toepassing (veel kleine berichten, in plaats van een grote post). Daarnaast speelt de dienst in op de behoefte om constant verbonden te blijven en alles digitaal vast te leggen.

Over Clipit

Clipit News B.V. monitoort dagelijks bijna 10.000 online nieuwsbronnen: van nieuwssites tot (micro)blogs en discussiefora. Clipit is de meest complete online media monitor en zorgt voor een optimale nieuwsselectie naar klanten. Clipit werkt voor honderden grote organisaties zoals Unilever, Vodafone, Apple, Hyves en TomTom. Clipit is in 2001 gestart als een spin-off van Checkit B.V.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Hella de Weger, Clipit, hella@clipit.nl of 024 – 359 37 90.

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn