Nederlands Film Festival: partners aantrekken en behouden met Clipit

Nederlands Film Festival (NFF) staat voornamelijk bekend om haar Gouden Kalveren Gala. Maar tijdens het Nederlands Film Festival gebeurt er een stuk meer! Door verhalen te vertellen leven ze hun missie na om een graadmeter en aanjager te zijn van de nationale filmcultuur. Van films, televisiedrama en interactive tot events voor film professionals en publiek. Het NFF viert de prestaties, bevraagt de feiten, en verbindt die cultuur met publiek en samenleving. Dit doet het Nederlands Film Festival niet alleen. Met tal van partners wordt dit mogelijk gemaakt.

Aanleiding: partners aantrekken en behouden

Astrid van den Berg werd in 2015 aangesteld als Manager Partnerships om de afdeling op te zetten en een partnerbeleid op te stellen. Waarom bedrijven zich moeten verbinden als partner aan het Nederlands Film Festival? Astrid ging op zoek naar de juiste tools om dat inzichtelijk te maken. Clipit kwam als beste uit de bus om de media aandacht en impact te meten.

Aanpak: crossmediale monitoring

Het Nederlands Film Festival werkt met Clipit om alle berichtgeving rondom het evenement en de partners in kaart te brengen. Hierbij maakt het Nederlands Film Festival gebruik van een crossmediale aanpak waarbij online en social media, print media en radio & TV gemonitord worden. Media analist Paul van der Zijde schrijft jaarlijks na het evenement een uitgebreide management rapportage waarin de media impact van het evenement en de partners uitvoerig aan bod komt aan de hand van het verloop van de berichtgeving, de PR-waarde en het bereik.

Nederlands Film Festival

Resultaat: bewijskracht voor partnerships

Het Nederlands Film Festival heeft gedurende het hele jaar inzicht in de publiciteit in alle media. Met de management rapportage is Astrid in staat om media resultaten terug te koppelen naar huidige partners en zo de meerwaarde van het partnership te bewijzen. Anderzijds heeft ze toonaangevende cijfers tot haar beschikking om nieuwe partners te overtuigen.

“De samenwerking met Clipit is waardevol op verschillende niveaus. De monitoring geeft ons dagelijks inzicht in wat er in het Nederlandse medialandschap geschreven wordt ten aanzien van ons merk. Daarnaast is het een mooie tool om naar (potentiële) partners inzichtelijk te maken wat een partnerships met het Nederlands Film Festival voor hen kan betekenen in termen van exposure.”

– Astrid van den Berg, Manager Partnerships bij Nederlands Film Festival

Bekijk de oplossingen voor Nederlands Film Festival

Ook media monitoring data gebruiken voor je partnershipsbeleid? Bekijk hieronder de oplossingen van Clipit waar NFF gebruik van heeft gemaakt!

  • Media monitoring
    Altijd als eerste op de hoogte van de media vermeldingen rondom jouw merk, campagne of event.
  • Media analyse
    Overzicht in alle berichtgeving? Ontdek trends en ontwikkelingen met onze analyses.
  • Media rapportage
    Laat de uitkomsten van je inspanningen zien met onze verschillende rapportagemogelijkheden.

Meer cases

 

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn