Gratis proefperiode

Wil jij ook inzicht en overzicht in alle voor jou relevante media aandacht?
Overzicht

Media Monitoring Tour: het optimale monitoring proces

Hoe ga ik structureel aan de slag met media monitoring? Op welke manier neemt mij dit werk uit handen? En hoe haal ik de juiste analyses uit de Portal? De meeste PR- en communicatieprofessionals zijn tegenwoordig goed op de hoogte van hoe hun merk in de media staat. Wat de impact van media aandacht is blijft vaak een grijs gebied. Tijdens de Media Monitoring Tour helpen wij klanten en geïnteresseerden in media monitoring en analyse op weg om nog effectiever daarmee om te gaan. In dit blog delen we al een paar tips & tricks met je.

Moeiteloos op de hoogte van jouw media aandacht

Media aandacht voor je merk is geweldig. Jij wilt daar natuurlijk als eerste van op de hoogte zijn. Zorg daarom dat je real time op de hoogte bent van de berichtgeving. In het dashboard wordt je direct op de hoogte gebracht als jouw merknaam ergens genoemd wordt. Vind je het niet handig om het dashboard de hele dag open te hebben? Dan is het ook mogelijk om alerts in te stellen. Alerts stel je in op verschillende niveaus, bijvoorbeeld berichten op een bepaalde (soort) website, berichten met een hoge PR-waarde of berichten geschreven door een bepaalde auteur. Wanneer je een alert hebt ingesteld krijg je een e-mail als er bijvoorbeeld een bericht verschenen is met een PR-waarde die hoger is dan €1.000.

Wat is de impact van jouw media aandacht?

Maanden heb je hard gewerkt aan die ene campagne. En voor je het weet is het alweer achter de rug. Tijdens de campagne heb je mooie media aandacht weten te genereren. Tijd om deze resultaten zichtbaar te maken! Maar hoe bepaal je de impact van deze aandacht? Met metrics als de PR-waarde, bereik en het sentiment van de berichtgeving breng je dit in kaart. Welke metrics voor jou belangrijk zijn, is afhankelijk van de door jou gestelde KPI’s.

Hoe rapporteer jouw resultaten?

Het analyseren en rapporteren van je resultaten kan een tijdrovende klus zijn. Onze media analisten zijn specialist in het monitoring, analyseren en rapporteren van jouw media aandacht. Zij leveren objectieve rapportages over jouw campagne. Dat is mogelijk in verschillende varianten, van factsheet tot een uitgebreide rapportage op maat.

Meer weten

Heb je nog vragen? Onze media analisten zitten voor je klaar om je vragen te beantwoorden. Bel ons op 024 8000 704, mail naar info@clipit.nl of vul ons contactformulier in.