Mauritshuis | Totaalinzicht en optimalisatie van media aanwezigheid met Clipit

Het Mauritshuis in Den Haag toont een collectie wereldberoemde schilderijen van Hollandse en Vlaamse meesters uit de Gouden Eeuw in een majestueus zeventiende-eeuws huis. De klassieke zalen van het museum hangen vol met iconische kunstwerken van Vermeer, Rembrandt, Steen en Rubens. Publiekslievelingen zijn Vermeers Meisje met de parel en Het puttertje van Fabritius.

Aanleiding

Elske Schreurs is verantwoordelijk voor alle Pers en Publiciteit rondom het Mauritshuis. Ze activeert het Nederlandse publiek via de pers om het museum te bezoeken. Hiervoor verzorgt ze persberichten en persmomenten voor nationale en internationale journalisten. Onmisbaar hierin is het monitoren van publicaties en het analyseren van PR-campagnes.

Aanpak

Mauritshuis en Clipit werken sinds 2006 samen om alle media aandacht in kaart te brengen. Waar zij begonnen met een focus op redactionele online media, wordt sinds kort het hele Nederlandse media landschap in kaart gebracht. Daarbij worden ook internationale websites en social media meegenomen. Met deze crossmediale aanpak heeft Elske in één oogopslag inzicht in alle media vermeldingen en is zij in staat om de PR te analyseren.

Resultaat

Mauritshuis gebruikt de data en inzichten uit de Clipit portal op de volgende wijze:

  • Monitoren van crossmediale berichten over het Mauritshuis;
  • Analyseren van berichtgeving om PR strategie te optimaliseren;
  • Aandeel van PR bepalen in business impact.
Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn