Maak kennis met Rinske Willemsen, nieuw algemeen directeur Clipit

Wij stellen je graag voor aan Rinske Willemsen, per 2 december 2013 verwelkomt Clipit haar als nieuw algemeen directeur. Ze neemt daarmee het stokje over van oud mede-eigenaar Marco van Veen. Rinske heeft een achtergrond in marketing management, binnen de wereld van print en online media en de afgelopen jaren in de hotelbranche. Voor ons, online koffieliefhebbers, de perfecte doch zeer interessante toevoeging aan de Clipitmelange!

Rinske Willemsen - Algemeen directeur Clipit social media monitoring

We startten onze zoektocht naar Rinske, toen Marco van Veen, oud mede-eigenaar van Clipit, na 12 mooie jaren besloot dat het tijd was voor een nieuw avontuur. We zochten als aanvulling op ons team iemand uit de mediawereld, een rasechte Nijmegenaar met een passie voor marketing en PR, iemand om met ons onze monitoringdromen te realiseren. Die vonden we in Rinske! Tijd voor een nadere kennismaking:

Waar kom je vandaan?

Uit Nijmegen, waar ik sinds het begin van mijn studietijd woon, met een kleine uitstap tussendoor naar Amsterdam. Hier op de campus van de Radboud Universiteit Nijmegen, waar ook Clipit gevestigd is, heb ik gestudeerd. Eerst Bedrijfscommunicatie, gevolgd door Bedrijfskunde. Via mijn afstudeeronderzoek kwam ik aan mijn eerste baan bij Wegener eMedia in Amsterdam, waar ik onder andere aan de doorontwikkeling van Autotrack.nl, JobTrack.nl en de Wegener dagbladportals werkte.

De laatste acht jaar heb ik met veel plezier gewerkt als marketing manager bij Brabants Dagblad en vervolgens bij Bilderberg, waar ik de online marketing  studie Next Marketeer heb afgerond. Beide jobs heb ik vier jaar gedaan, en toen werd het tijd voor iets nieuws…

Inmiddels…

Samen met mijn man Paul de Groot en onze dochter Evi (2) en zoon Bo (1) woon ik in het altijd gezellige Nijmegen-Oost, in een fijn jaren ’30 huis dat we drie jaar geleden kochten. Paul heeft daar zijn eigen ontwerp- en illustratiebureau aan huis.

Mijn vrije tijd gaat vooral uit naar onze kindjes, volle aandacht voor hen en leuke dingen samen doen. Verder mag ik graag borrelen met vrienden in de kroeg of thuis en gaan we regelmatig een hapje eten in een van de restaurants in onze buurt. Op zaterdagochtend en als het even lukt nog op een doordeweekse avond ga ik bootcampen (hooyah!) in het Limospark.

Paul en ik hebben een passie voor reizen, samen een geweldige wereldreis gemaakt en gedoken op de meest mooie plekken. Maar die passie staat op een lager pitje, nu houden we vakanties die voor de kids erg leuk en meer geschikt zijn.

Waarop verheug je je het meest?

De dagelijkse Clipit inspiratie (voor bij je #eerstekoffie) en de gedrevenheid, humor en enthousiasme van het Clipit team. Boeiende gesprekken met klanten die dezelfde rol of functie hebben zoals ik de laatste acht jaar heb vervuld, zodat we sparring partners kunnen zijn. Bovenop de nieuwste ontwikkelingen zitten op het gebied van online en social media en daarop inspelen als Clipit. Veel energie geven en denk ook veel energie te krijgen in deze job. Heb er zin in!

Wat zijn je toekomstdromen voor Clipit?

Het belang van online en social media is de afgelopen jaren enorm toegenomen en even was het zoeken voor marketing-, brand-, communicatie- en PR-managers hoe daarmee om te gaan. Welke plek het binnen de marketingcommunicatie mix verdient. Dat het invloedrijk is en volledig geïntegreerd moeten worden in de crossmediale marketingstrategie, is nu wel duidelijk. En dus nodig om  de resultaten van die online en social media inspanningen te meten en er adequaat en snel op te reageren. Dat Clipit een onderscheidende bijdrage levert op dit gebied, blijkt wel uit het feit dat ze al 12 jaar marktleider in social media monitoring zijn.

Mijn toekomstdroom voor Clipit is dat over vijf jaar de tool nog steeds geheel state-of-the-art is en volledig aansluit bij de klantbehoeften. Dat vele nieuwe features als video en ook offline media zijn toegevoegd en internationale stappen zijn gezet om de Clipit tool en filosofie nog verder te verspreiden!

Tot slot, maar daardoor niet minder belangrijk, hoe drink je je koffie?

Cappuccino! Bij deze nodig ik je van harte uit om samen eens een kop koffie te drinken!

Meer weten over Rinske en haar ideeën? Stuur een e-mail naar info@clipit.nl, connect via Linkedin of volg haar op Twitter!

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn