Leene Communicatie over social media monitoring met Clipit

Deze maand zal ook Steffart Buijs van Leene Communicatie vertellen hoe zij Clipit inzetten in de organisatie en wat de bevindingen daarvan zijn.

Steffart Buijs, Leene Communicatie

Kwaliteit en meetbaarheid zijn zaken die bij Leene Communicatie hoog in het vaandel staan. We hechten daarom grote waarde aan het inzichtelijk maken van wat PR voor organisaties oplevert. Online publiciteit is natuurlijk niet meer weg te denken. Al in 2004 en 2005 maakten we gebruik van Clipit. Later schakelden we over naar andere online oplossingen voor mediamonitoring, maar uiteindelijk kwamen we na een paar jaar toch weer bij Clipit terug. Dat deden we vooral omdat we een complete en flexibele oplossing zochten om het inzicht in de online nieuwsbronnen en op sociale media te vergroten.

Clipit biedt een zeer gebruiksvriendelijke en modulaire oplossing die bijdraagt aan het verbeteren van dit inzicht. De dagelijkse attenderingsservice via e-mail is daarbij ook een nuttig instrument. Ook dat we een indicatie krijgen van de PR-waarde is voor ons belangrijk: we kunnen zo nog beter laten zien wat PR oplevert. We gebruiken Clipit voor diverse opdrachtgevers, met name voor klanten op het gebied van duurzaamheid en energie. Maar we zien ook dat onze opdrachtgevers in de zorgsector vaker behoefte hebben aan dergelijke informatie. Onze adviseurs en mediaspecialisten gebruiken Clipit om opdrachtgevers snel en goed te kunnen informeren over actuele zaken en om in evaluaties de resultaten terug te koppelen. Mede op basis van het sentiment beoordelen we of we iets moeten doen of juist even pas op de plaats moeten maken. Kortom: als je het eenmaal gebruikt kun je bij wijze van spreken niet meer zonder.

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn