Le Champion | inzicht in de waarde van sponsoring met Clipit

Le Champion organiseert toonaangevende en onderscheidende sportevenementen op het gebied van hardlopen, fietsen en wandelen. Op zondag 10 januari 2016 vond de 44e editie van de Saucony Egmond Halve Marathon plaats. Met 17.000 deelnemers op de halve en kwart marathon was de winterklassieker volledig uitverkocht. Het evenement werd dit jaar in samenwerking met de nieuwe hoofd- en titelsponsor Saucony georganiseerd. Met dank aan de inspirerende campagne ‘Find Your Strong’ van Saucony werd de communicatie van het evenement naar een hoger niveau getild.

Aanleiding

Vanuit Le Champion bestaat de wens om de sponsoren zo goed mogelijk te informeren over media-aandacht die de events gegenereerd hebben. Voor alle sponsors Saucony hebben zij met behulp van monitoring van Clipit een rapport samengesteld, waarin de berichtgeving rondom de Saucony Egmond Halve Marathon geanalyseerd is.

Aanpak

Le Champion en Clipit werken samen om alle berichtgeving rondom de verschillende sportevenementen te monitoren. Voor de Saucony Egmond Halve Marathon is gekozen voor een crossmediale aanpak; zowel online en social media, print media en radio & TV worden gemonitord.

Resultaat

Le Champion heeft met de Clipit data haar sponsors inzicht gegeven in de publiciteit rondom de Saucony Egmond Halve Marathon. Het rapport bestaat onder andere uit de volgende KPI’s:

  • Media-exposure; opgesplitst in Online en Social media, Print media en Radio & TV
  • Sentiment; hoe werd er geschreven over het evenement?
  • Media impact; wat is de PR-waarde van al deze berichten?

“Bij de evenementen van Le Champion werken we nauw samen met een groot aantal sponsors. Na afloop van een evenement brengen we hen graag op de hoogte van de publiciteit die het evenement heeft opgeleverd. Door dit meetbaar te maken, kan een sponsor nog beter bepalen wat de impact van hun investering is geweest.

De tools van Clipit zijn zeer overzichtelijk en eenvoudig in gebruik. Daarnaast worden we altijd te woord gestaan door een enthousiast team met kennis van zaken.”

– Leonie van der Meer, Le Champion

Benieuwd naar het hele rapport? Bekijk het publiciteitsoverzicht!

Bekijk de oplossingen van Le Champion

monitoring@2x

Monitoring

Altijd als eerste op de hoogte van de media vermeldingen rondom jouw merk, campagne of event.

Product

Analyse

Overzicht in alle berichtgeving? Ontdek trends en ontwikkelingen door gebruik te maken van onze analyses.

rapportage@2x

Rapportage

Laat de uitkomsten van je inspanningen zien met onze verschillende rapportagemogelijkheden.

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn