Integreer nu je monitoring data in Google Data Studio

Herken je dat? Je campagne is voorbij en het is tijd om de balans op te maken. Je worstelt je door 5 verschillende programma’s waar je je resultaten uit verzamelt. Vervolgens combineer en interpreteer je de data, haal je de juiste insights er uit en deel je dit eenvoudig met je stakeholders. Niet herkenbaar? Dat geloof ik. Gelukkig kan het makkelijker! Met onze Google Data Studio Insights Dashboards heb je snel inzicht in de resultaten van jouw werk. Als eerste monitoring tool bieden we de mogelijkheid om je monitoring data realtime in Google Data Studio te verwerken en te koppelen met je andere datastromen! Wij zijn natuurlijk trots op deze nieuwe verrijking van onze dashboardmogelijkheden. Hoe jij hier het maximale uit haalt? Ik help je op weg!

Wat is Google Data Studio?

Google Data Studio is een gratis datavisualisatie en dashboardtool van Google Analytics 360 Suite. In Google Data Studio zijn eenvoudig visuele rapportages op te stellen en te delen. Doordat er veel verschillende datastromen gekoppeld kunnen worden, is het een complete tool om resultaten integraal inzichtelijk te maken en zo snel beslissingen te kunnen maken.

Integrale analyses voor een complete rapportage

Mogelijkheden koppelingen Google Data Studio

De data die je verkrijgt via media monitoring staat niet op zichzelf. De meest waardevolle insights haal je juist uit een combinatie van verschillende datastromen. Zo wil je bij het verzenden van een persbericht niet alleen weten waar het bericht is geplaatst, maar ook hoe vaak je website naar aanleiding daarvan is bezocht en of het een boost gegeven heeft aan de verkoop. In het Google Data Studio Insights Dashboard vind je alle KPI’s die voor jou belangrijk zijn in één dashboard. Eén keer instellen en je hebt snel en compleet inzicht en overzicht!

Realtime inzicht in je resultaten

Continu een up to date overzicht van al jouw resultaten? Voor veel marketingcommunicatie- en PR-professionals is dit een utopie. Met realtime rapportages in Google Data Studio stuur je direct bij wanneer je ziet dat je boodschap niet goed opgepakt wordt. Dankzij de geïntegreerde datastromen ben jij in staat om op elk gewenst moment een compleet beeld te krijgen van je resultaten. Je rapportage is niet langer een momentopname maar een actueel meetinstrument waarmee je elke campagne tot een succes maakt.

Deel je successen

Hoe deel jij je rapportage op dit moment? Een uitgeprint rapport dat al snel in een la verdwijnt? Via een bijlage in de mail die binnen no time onvindbaar is geworden in een overvolle downloadmap? Zonde! Deel je successen eenvoudig met een directe link naar je rapportage! Je Google Data Studio Insights Dashboard deel je zo met elke gewenste collega, klant of andere stakeholder. Door de verschillende rechten die je per persoon toekent, ben je ook in staat om samen te werken. Zo werken collega’s ieder vanuit hun eigen specialisme aan integrale rapportages én verantwoord je deze eenvoudig aan je stakeholders!

Clipit dashboard in Google Data Studio

 

Data-savvy of data-beet?

Hoe zorg jij dat de resultaten van je werk besproken worden in de boardroom? Met een integrale rapportage waarin alle relevante data samen komt, die realtime inzicht geeft én die je ook nog eens makkelijk kan delen maak je pas echt indruk! Door in een Google Data Studio Insights Dashboard jouw monitoring data te combineren met andere datastromen ben je in staat de juiste inzichten uit je data te halen. Deze inzichten helpen jou slimme strategische keuzes te maken. Wij helpen je graag verder om deze future proof manier van rapporteren eigen te maken! Onze media- en intelligence specialisten maken graag een dashboard voor je, geheel naar jouw wensen.

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn