Hoe werkt de nieuwsselectie?

Dagelijks ontvang je voor 08.00 uur ‘s ochtends een e-mail met daarin de gevonden berichten overzichtelijk gerangschikt.

Overzicht nieuwsselectie

Per bericht worden de titel, de bron en de bijbehorende zoekopdracht(en) weergegeven. De bron is een deeplink naar de website waar het oorspronkelijke artikel staat. Je leest het hele bericht door op de deeplink te klikken.

Rechts bovenin de nieuwsselectie vindt u een link naar de Clipit Portal. Door te klikken op Handleiding kom je terug bij deze pagina. Tot slot is het mogelijk om de nieuwsselectie te exporteren naar Excel.

Sentiment, PR-waarde en bereik

Voor elk bericht vind je drie iconen. Het eerste icoon geeft het sentiment weer, het tweede icoon geeft een indicatie van de PR-waarde en het derde icoon geeft een indicatie van het bereik.

Het sentiment van een bericht wordt met kleuren weergegeven. De gebruikte kleurcodes betekenen het volgende:

Donkergroen rondje bericht is zeer positief
Groen rondje bericht is positief
Geel rondje bericht is neutraal
Oranje rondje bericht is negatief
Rood rondje bericht is zeer negatief

Bij meerdere zoekopdrachten in een bericht, kan de context waarin we die zoekopdrachten tegenkomen verschillen. Ook het sentiment van meerdere reacties op een bericht hoeft niet eenduidig te zien. De kleurcode kan dan meerdere kleuren bevatten.

Sortering en relevantie

Gevonden berichten worden op basis van verschillende variabelen gesorteerd. Standaard staan de berichten gesorteerd naar brontype, maar het is ook mogelijk om de berichten per zoekopdracht of per sentiment te weergeven. In de gekozen sortering staan de berichten vervolgens op relevantie en titel gegroepeerd. Tot slot worden resultaten standaard weergegeven in tabelweergave. Je kan ook kiezen voor de lijstweergave, je ziet dan onder elke titel de context waarin het zoekwoord is gevonden. Om dit aan te passen ga je in de Portal naar Instellingen. Klik uw profiel aan en kies voor Wijzigen.

 

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn