Hoe TU Delft Clipit inzet voor webcare

Verschillende organisaties maken op verschillende manieren gebruik van Clipit. In deze nieuwsbrief vertelt Rob Speekenbrink, Consultant online communication & interaction bij TU Delft, over de rol van Clipit bij de nieuwsvoorziening en webcare activiteiten van de universiteit.

Rob Speekenbrink vertelt:

“Sinds juni 2010 gebruiken we Clipit bij de webcare inspanningen van de TU Delft. In een relatief korte tijd is het aantal gebruikers binnen de marketing & communicatie afdeling en de bibliotheek gegroeid van 4 naar 34. Clipit geeft namelijk op een overzichtelijke manier en heel snel inzicht in wat er op welke plaats en op welke manier over ons en de onderwerpen die ons aangaan wordt gezegd. Meestal is het aan een melding gekoppelde sentiment een trigger om wel of niet door te klikken.

Vaak gebruiken we hetgeen we terugvinden om het weer terug in het nieuws te brengen, dat doen we door er een tweet over te sturen vanuit ons corporate account. Soms mengen we ons in de discussie, daar waar de discussie wordt gevoerd. Waar Clipit ons het meest mee heeft geholpen is met het vergroten van het inzicht op welke plaatsen onze doelgroepen praten over bepaalde onderwerpen en wat de dynamiek is van een post en de daarbij horende reacties. Door een onderwerp (inclusief het sentiment daarvan) in de tijd te plaatsen kunnen we onze communicatie aanpassen en antwoorden gaan geven op vragen die ons nog niet gesteld zijn.”

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn