Goodbye Clipit

Rinske neemt afscheid en blikt terug op 5 hoogtepunten in 5 jaar Clipit

Na 5 jaar vol passie als directeur van Clipit is het tijd voor een nieuwe uitdaging: mijn eigen bureau in merkstrategie als onderdeel van een internationaal netwerk in Dubai, Singapore en USA. Mijn opvolger is al helemaal klaargestoomd en ready om het stokje van mij over te nemen. Charissa, operationeel directeur en bijna 9 jaar werkzaam bij Clipit, is de nieuwe directeur per 1 januari 2019. Alle vertrouwen dat zij het super gaat doen! Veel plezier (vergeet niet te genieten ;) & succes, Charissa!!

Mijn top 5 in 5 jaar Clipit

Bij een afscheid hoort altijd een terugblik. Daarom mijn top 5 mooie momenten in 5 jaar bij Clipit:

#5 Hoe kom ik in de media?

De masterclass ‘Hoe kom ik aan tafel bij DWDD?’ met een kijkje achter de schermen bij DWDD met media experts. Fascinerend om te leren hoe tafelgasten worden gekozen en hoe een TV-item met hen wordt voorbereid. Met als kers op de taart toch wel met Matthijs van Nieuwkerk op de foto ;) Helaas is mijn grote droom om zelf eens aan te schuiven bij DWDD (nog) niet gerealiseerd. Wel was ik live op BNR-radio als leuk hoogtepunt en onlangs on stage op het World Media Intelligence congres in Kopenhagen met onze Bavaria #Carnavalvrij media intelligence case.

Selfie met Matthijs

#4 Here we go again, Winterberg!

Elk jaar werd het behalen van de jaaromzet target beloond met een dag wintersporten in Winterberg. Supergezellig rodelen en après-ski-en met collega’s met daarbij de nooit-te-vergeten legendarische kenau serveerster Helga (die na een paar jaar eigenlijk Susanne bleek te heten ;)

Clipit in Winterberg

#3 ClipTalk events & klantbezoeken

Elk klantevent was een feestje! Ik genoot van de gesprekken met klanten en de inspiratie die ik daaruit haalde. Of het nu bij ClipTalk of overige events was, in een discussiepanel, op bezoek bij de klant of de klant op de koffie bij Clipit, deze contacten vond ik één van de mooiste onderdelen van mijn werk.

ClipTalk

#2 Mid Summer Events

Team Clipit gaat hard op eet- en drinktraktaties. Kippannen van de plaatselijke poelier, loempia’s van toko Rinus, burgers van Wally’s, biertjes bij Stoom, overal hebben we onze vaste adresjes voor en de traktaties waren niet aan te slepen. Nog een fijne bijkomstigheid aan het werken bij Clipit waren de coole Mid Summer Events als personeelsuitje. Off road 4X4 rijden, slipcursus, blokarten, guerilla spel op het strand en kei hard klappen op zee met RIB-varen, alle events waren voorzien van een overschot aan adrenaline. Met één absolute adrenaline topper voor mij: de Top Gun edition waarin we vliegles kregen in een Chessna vliegtuigje op Teuge (WHAAAAH…).

MidSummer Event

#1 Alle innovaties @Clipit

Bijzonder trots ben ik op de vele innovaties die we in die 5 jaar doorgevoerd hebben. Een greep uit de mooie productinnovaties: wereldwijde online & social media monitoring, RTV monitoring op basis van spraakherkenningstechnologie, de toevoeging van crossmediale PR-waarde en bereikcijfers, employee advocacy tool en de terugzoekfunctie. Dit jaar zijn media intelligence diensten toegevoegd waarin onafhankelijk inzicht en advies wordt geboden dankzij diepgaande analyse van geïntegreerde datastromen. Recent hebben we samen met onderzoeksbureau Etil een machine learning algoritme ontwikkeld dat inzicht geeft in de real time Net Promoter Score van een bedrijf (NPSlab). Met name de innovaties op basis van de nieuwste technieken, zoals spraakherkenningstechnologie anno 2014 en nu machine learning om algoritmes te bouwen, fascineren mij persoonlijk het meest. Zonder IT-achtergrond ben ik toch best een beetje meer nerdy (of tech savvy ;) geworden.

Dank-jullie-wel allemaal, het waren 5 fantastische jaren! Goodbye & tot ziens!!!

Clipit internationale brondekking

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn