EK Barometer: Robben online schlemiel van de wedstrijd

Ruim 31.000 berichten over Nederland-Denemarken

Voorschoten 10 juni 2012 – Over Nederland-Denemarken is afgelopen zaterdag online ruim 31.000 keer gesproken. Lichtpuntje aan Nederlandse kant was volgens de amateuranalytici Wesley Sneijder, met name vanwege zijn ‘fenomenale passes’. Minder populair was Arjen Robben, die het vooral kwalijk werd genomen dat zijn acties ‘egoïstisch’ zouden zijn. Dit alles blijkt uit de EK Barometer, dat tijdens het gehele toernooi relevante berichtgeving online monitort.

Dat het EK in het algemeen en Oranje in het bijzonder ons hoog zit, blijkt wel uit het enorme volume aan berichten over deze wedstrijd; er werden in 12 uur tijd 31.000 online en social berichten gevonden, waarvan 28.031 berichten via Twitter. De Nederlandse kijkers raakten vooral niet uitgepraat over de kans van Nederland waar Robben de doelpaal wist te raken en over de prachtige passes van ‘beste man op het veld’: Wesley Sneijder. Ook werden de spelers meerdere malen op de hak genomen in verband met hun optredens in tv-commercials.

De Johans, Wilfreds en René’s van twitterend Nederland waren verder positief over de vele kansen die oranje wist te creëren en naast Sneijder waren ze te spreken over het goede spel van Huntelaar en Willems. De opstelling had uiteraard beter gekund. De waardering voor het Deense spel blijkt uit deze tweet; “Denemarken succesvol begonnen aan kwalificatie voor WK Handbal in 2014”. Al met al is Nederland het vertrouwen in Oranje nog niet kwijt, de betere ploeg verloor.

Over de EK Barometer

Nederland telt 16 miljoen bondscoaches. En veel van die amateuranalytici uiten hun mening online. Wij geven deze mensen een stem. Met behulp van een slimme online tool doorzoeken en bundelen we alle berichten over de EK-wedstrijden, spelers en voetbalprogramma’s. Een team van online specialisten analyseert deze data en laat jullie (online) kennis maken met de algehele mening van online Nederland. De informatie is te vinden op de website ekbarometer.nl, Twitter en Facebook.

EK-barometer

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn