De evolutie van de PR industrie

Hoe lang werk jij al in de PR industrie? Wat heb jij als PR professional allemaal zien veranderen? Het is niet te ontkennen, de tijden zijn veranderd! De meeste van deze veranderingen komen voort uit evoluerende technologie. Veranderingen die de PR wereld in ieder geval interactiever en sneller hebben gemaakt!

De bijdragen die we vanuit Clipit leveren, vindt ook haar basis in innovatie. We begonnen in 2001 met een online knipseldienst (zie ook onze infografic van 10 jaar Clipit) die slechts enkele honderden online nieuwsbronnen scanden. Ons DNA lag in Search en het bijhouden van al onze publiciteit was met onze eigen tool een handige aangelegenheid. Enkele werkbezoeken aan de echte traditionele knipseldiensten als Euroclip Knipseldienst en Knipsel Info Service deed ons echter inzien dat er mogelijkheden genoeg waren om deze traditionele branche wat op te schudden. En zo geschiedde!

We beschikken inmiddels over een hoogwaardig bronnenbestand dat alle redactionele en social media bronnen bevat. De PR-waardes die in de PR branche statisch worden toegekend, hebben we nieuw leven ingeblazen (tool-tip!). Data die wordt gemonitoord is explosief gestegen van enkele duizenden naar miljoenen berichten per dag voor onze duizenden gebruikers.

Wat is er bij jou allemaal veranderd? Een mooi moment om eens over je schouder te kijken en trots te zijn op hoe de industrie waarin je werkt verder is gegroeid!

Infographie_PR_RP1

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn