Crossmediale PR in één overzicht met media monitoring

Online en social media hebben de laatste jaren een flinke hype doorgemaakt. Nu de rust rondom online media langzaam komt, bekijken marketeers hoe online en offline media elkaar versterken. De krachten bundelen om een synergie te stimuleren. Bij deze crossmediale campagnes wordt de nodige PR gecreëerd: online, in print media en op de radio & TV. Maar hoe houd je de berichtgeving verspreid over alle media makkelijk bij?!

Alle PR in één overzicht

Je campagne wordt flink verspreid via online media, goed bezig! Maar als je campagne de radio of TV haalt dan wil je dit zonder twijfel ook weten. De frequentie van berichten ligt een stuk lager op radio en TV, maar zijn daardoor niet minder belangrijk. Door je campagne te laten monitoren met een media monitoring tool, vind je alle berichtgeving eenvoudig in één overzicht. Elk nieuw gevonden bericht komt in een dashboard terecht. Vanuit dat dashboard volg je niet alleen de berichtgeving, maar analyseer je deze ook.

Overzicht berichtgeving

Makkelijk de resultaten van al je PR in kaart

Een overzicht van alle gegenereerde PR is het begin. Vervolgens is het tijd om de PR te analyseren. Werd er positief geschreven over je campagne? Welke bronnen hebben de campagne opgemerkt en welke auteurs horen daarbij? Met de online PR-waarde vind je gemakkelijk influencers. Niet alleen analyseer je de totale berichtgeving, maar ook per medium! Zo maak je gerichte analyses van je PR.

Grafiek Auteurs

Vergelijken van PR campagnes

Wat bepaalt of een PR campagne succesvol is geweest? Maak gebruik van de resultaten van andere campagnes en je ontwikkelt een maatstaaf. Op basis van vorige campagnes kan je meetbare doelstellingen maken. Presteert een campagne minder goed? Dan kan je met behulp van de analyses eenvoudig achterhalen waar het probleem ligt. Wellicht is het sentiment van de berichten minder goed, of is het niet opgepakt door de belangrijke media in jouw branche.

Inzicht in alle gegenereerde PR met media monitoring

Regel je media monitoring vanuit één tool en het bijhouden en analyseren van de gegenereerde PR zal een stuk eenvoudiger gaan. Alle berichtgeving in één overzicht met makkelijke analysemogelijkheden. Nooit meer per medium een andere soort analyse, maar eenduidige analyses voor elk soort medium.

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn