Communicatie Online introduceert de Brandbarometer

In week 10 en 11 viel de naam Fortis het meest in online nieuwsbronnen (2752 meldingen), gevolgd door Microsoft (1930 meldingen) en ABN Amro (1367 meldingen) Ook scoorde Albert Heijn hoog vanwege de smurfen-actie. Dat blijkt onder meer uit de zojuist gelanceerde Brandbarometer van Communicatie Online in samenwerking met online knipseldienst Clipit News. De Brandbarometer biedt elke week een overzicht van 25 bekende merken die het vaakst in online media (nieuwssites en weblogs) worden genoemd.

Voor deze nieuwe monitoring service van Communicatie Online scant Clipit News dagelijks alle merken uit de Brandmonitor binnen 4000 nieuwsbronnen (nieuwssites en weblogs). Op basis van dit kwantitatieve onderzoek worden de resultaten de Brandmonitor opgesteld en wekelijks geupdate.

Bezoekers van Communicatie Online kunnen daarnaast eens per twee weken drie merken aan de lijst toevoegen. Dat kan door te stemmen op een lijst van tien brands, die tweewekelijks wordt ververst. Een wisselend panel van merkdeskundigen levert dan commentaar op de belangrijkste verschuivingen in de nieuwe lijst.

De Brandbarometer:

  1. Fortis
  2. Microsoft
  3. ABN Amro
  4. KPN
  5. Rabobank
  6. Albert Heijn
  7. Google
  8. Xbox360
  9. Playstation 3
  10. Heineken
  11. RTL
  12. Apple
  13. Yahoo
  14. ANWB
  15. BMW
  16. Toyota
  17. TMF
  18. UPC
  19. Vodafone
  20. Nuon
  21. ING
  22. Lidl
  23. Essent
  24. Telfort
  25. Start People

De Brandbarometer wordt verzorgd door Clipit News. Clipit News scant dagelijks alle merken it de Brandmonitor binnen 4000 nieuwsbronnen (nieuwssites en weblogs). Op basis van dit kwantitatieve onderzoek worden de resultaten de Brandmonitor opgesteld en wekelijks geupdate.

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn