Clipit maakt media-aandacht inzichtelijk voor Nuon Solar Team

24 september tot en met 1 oktober 2016 zal het Nuon Solar Team de straten van Zuid-Afrika doorkruisen met haar zonneauto Nuna8. Het doel is om zo veel mogelijk kilometers op de teller te krijgen voordat de finishlijn wordt bereikt. In aanloop naar en tijdens de race maakt Clipit de media-aandacht inzichtelijk en meet de impact van alle PR rondom het team.

Het Nederlandse Nuon Solar team, het studententeam van de TU Delft, staat garant voor succes lijkt het. Met een flink aantal overwinningen op hun naam, werd ook de race met de zonneauto’s in 2015 in Australië met winst afgesloten. “Dit succesvolle trackrecord, samen met de thema’s innovatie, snelheid en duurzaamheid maakt dat Clipit met veel plezier het team ondersteunt” aldus Clipit Marketing Manager Judith Nissen.

De impact van PR

Clipit zorgt ervoor dat alle media-aandacht rondom het Nuon Solar Team in kaart wordt gebracht. Zo worden zij dagelijks op de hoogte gehouden van welke media er over hen schrijven, wat het sentiment van de berichtgeving is en wat de impact van deze PR is.

Het project wordt vormgegeven in samenwerking met Leene Communicatie en Smart.PR. Leene Communicatie neemt hier een centrale rol in en helpt het Nuon Solar Team met mediarelaties en PR. Zij gaan experimenteren met nieuwe vormen van content marketing, communicatie en PR. Denk daarbij aan real time-communicatie, nudging met content, virtual reality en het effectief inzetten van Instagram, Snapchat of Pinterest.

Meer weten over het Nuon Solar Team en haar activiteiten? Bezoek de website!

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn