Clipit innoveert in monitoring: Knipseldienst 2.0!

Van knipseldienst stagiaire tot innovatieve oplossing print media monitoring

We schrijven voorjaar 2000. Ik loop stage bij PR & corporate communicatieadviesbureau Wisse Kommunikatie Arnhem. Voor mijn afstuderen onderzoek ik de interne communicatie bij e-business projecten. Op dat moment een revolutionaire verandering die bedrijfsprocessen hevig op zijn kop zette. Nu business as usual. In dit blog neem ik je mee in de evolutie van 15 jaar knipseldienst en de innovatieve oplossing die Clipit nu lanceert.

Kranten knippen in Brussel

Als stagiaire bij Wisse Kommunikatie word ik een week uitgezonden naar het satellietkantoor van Worldcom Group  in Brussel. Vanwege onderbezetting mag ik meehelpen met de knipseldienst. Kranten doorbladeren en op zoek naar artikelen over meerdere maatschappelijke en EU-gerelateerde onderwerpen voor de Worldcom Group klanten. Ik blader stapels kranten door, knip vele artikelen uit en per onderwerp leg ik een knipselmap aan. Een week en veel zwarte vingers later, ben ik een mooie werkervaring rijker. En kan ik even geen krant meer zien ;)

Knippen, plakken, kopiëren

Toch werk ik de 8 jaar daarna voor uitgeefconcern Wegener Media en zie ik elke dag dus nog véél meer kranten. Een digitaliseringsslag binnen de uitgeverijwereld met de krant leesbaar als e-paper volgt. Knipseldiensten varen desondanks nog steeds op het doorbladeren van stapels kranten en met een schaar uitknippen van relevante artikelen. Die worden weer opgeplakt en ingescand. Wat een werk, hoor ik je denken. Inderdaad. Tot op de dag van vandaag gebeurt het nog vaak op deze manier. Met onvoorspelbare en soms torenhoge kosten vanwege de kosten per geleverd artikel en de afkoop van auteursrechten.

Print monitoring nieuwe stijl

Bij Clipit bedachten we, dit moet anders kunnen. Alle print media zijn gedigitaliseerd. Door al deze bronnen samen te brengen in één systeem, kun je het gehele print medialandschap doorzoeken. Op basis van onze bestaande boolean techniek stellen we geavanceerde zoekopdrachten in. Alleen die resultaten die matchen met jouw zoekopdracht worden weergegeven.

Supersymphatiek!

Wij linken je door naar het desbetreffende print artikel als complete online weergave. Of naar de intro van het artikel bij de kwaliteitskranten en –magazines. Op deze copy rusten auteursrechten. Als je na het zien van het intro het gehele artikel wilt lezen, verwijzen we direct door naar het complete artikel. Na een micro-payment is het complete artikel voor jou. En niet het gewenste artikel? Dan ontvang je je geld terug. Supersympathiek! ;)

Clipit knipseldienst

Van NRC Handelsblad tot Dinkelland Visie

De meeste landelijke en regionale dagbladen en een groot deel van de tijdschriften en lifestyle bladen coveren we. Ook het overgrote deel van de lokale weekkranten (huis-aan-huis bladen). Daarbij geven we de context van jouw nieuwsbericht aan. Je ziet de complete pagina waar jouw artikel gevonden is. Nooit meer een print publicatie missen over jouw organisatie, merk, campagne of persbericht. En dat tegen een vaste lage prijs per maand en geen onverwachtse kosten voor elk geleverd artikel. Zelf in charge zijn voor het al dan niet afkopen van auteursrechten op basis van wat je met het artikel doet. Bij gebruik als alleen alert functie zit je nooit met meerkosten. Jouw relevante print media berichten samengebracht in de vertrouwde Clipit portal.

Van stagiaire knipseldienst tot directeur innovatieve print media monitoring tool

Clipit lanceert een unieke print monitoring dienst. Gebruik makend van eigentijdse technologieën. Volledig in kaart wat er over jouw merk of organisatie wordt geschreven in online, social én nu ook print media. Tegen een vaste prijs en geen verrassingen meer met afkoopkosten van auteursrechten. Weg met die schaar! Van stagiaire bij een knipseldienst in 2000 tot trotse directeur van de eerste innovatieve print media monitoring oplossing anno 2014.

P.S. Wij zijn er klaar voor! Wil jij onze print media monitoring oplossing testen? Vraag een gratis PR-check aan! Stuur onze media analisten een mail!

Knipseldienst met de mensen van Clipit

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn