Clipit goes global

Clipit presents: from local to global

De wereld ligt binnen handbereik. Door de trend van globalisering opereren steeds meer bedrijven op internationaal niveau. En door innovatieve communicatie-technologieën wordt het wereldwijd zakendoen volop ondersteund. Een mooie tegenstelling is dat je ook een groeiend verlangen ziet naar lokaal en kleinschalig. Trends die in de samenleving spelen, maar zeker ook online. Clipit combineert vanaf vandaag lokaal en globaal in één online monitoring tool met de toevoeging van internationale media monitoring! Ronduit trots!

Made in Holland

Met haar Hollandse roots en bijna 13 jaar lange historie heeft Clipit de reputatie opgebouwd als online media monitoring tool met het meest complete Nederlandse bronnenbestand. Inclusief lokale bronnen als de online gemeentekranten en fan-fora als het kleiforum (bestaat dat? Ja, echt!). Steeds vaker kregen wij van klanten de vraag om ook de internationale media te monitoren, en voilà!

Internationale media monitoring

Naast de gedetailleerde resultaten uit Nederlandstalige media levert Clipit nu ook berichten uit de internationale media! We monitoren de online media in 247 landen en 187 talen. In totaal crawlen we dagelijks meer dan 150 miljoen buitenlandse sites! Weten wat er over jouw merk of organisatie wordt geschreven in Duitsland, Frankrijk, UK, Spanje en Italië? Resultaten uit alle Europese landen worden verzameld. En ook uit de USA, Japan, Zuid-Afrika en de Verenigde Arabische Emiraten en uiteraard de opkomende BRIC-landen: Brazilië, Rusland, India en China.

From The New York Times to中国日报

De focus ligt op online nieuwssites, blogs en fora. 24 uur per dag scannen we media als Le Monde, The Times, El Pais, The Financial Times, Die Zeit, The Guardian, Reuters, The Wall Street Journal, China Daily, International Herald Tribune en The New York Times. Check hier onze wereldwijde bronnendekking. Welke internationale scope heeft jouw merk of organisatie? En weet jij al wat er over je geschreven wordt in deze landen of wereldwijd?

Clippies around the world

Onze booleantechniek wordt ook toegepast op internationale zoekopdrachten om zuivere resultaten op te halen. Onze redactie heeft in korte tijd een enorme talenknobbel ontwikkeld. Internationaal zoeken op merknaam is een stuk lastiger als je niet-relevante betekenissen in vele talen moet uitsluiten. Nog een tandje uitdagender wordt het als je de zoekopdracht voor ‘pur’ moet instellen in 10 talen. Challenge accepted! Lachwekkende momenten op de redactie bij het beoordelen van de relevantie van een nieuwsbericht voor een klant in exotische talen of Chinese karakters. Wij zijn er klaar voor: Clippies around the world!

Van mondiaal tot multimediaal

Het blijft dit jaar niet bij de uitbreiding van Nederlandstalige naar wereldwijde online media. Clipit zal binnen enkele maanden haar grabbers en matchers ook richting printmedia en radio & televisie uitstrekken. Middels innovatieve print initiatieven en revolutionaire spraakherkenningstechnologie willen we dit jaar nog het complete wereldwijde medialandschap in kaart brengen. En als totaaloplossing de wens van menig cross mediaal communicatieprofessional vervullen. Keep you posted!

P.S: Internationale monitoren testen? Stuur onze redactie een mail!

Infographic Clipit goes global: internationale media monitoring

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn