Clipit bestaat 15 jaar!

Clipit blikt terug op 15 jaar ontwikkeling in media monitoring & viert feest!!

Er was eens…

In de vorige eeuw werkten twee jonge internetondernemers op een zolderkamer aan hun droom om bedrijven te helpen groeien met de inzet van zoekmachines. Bij de oprichters van het daarna snelgroeiende bureau Checkit ontstond al snel de behoefte om te monitoren waar hun eigen persberichten online werden geplaatst en wat er vervolgens over werd geschreven. De tool die zij hiervoor zelf ontwikkelden in 2001 bleek succesvol en Vodafone was de 1e klant die het afnam. Vervolgens werd monitoring als product aangeboden aan klanten van Checkit. Binnen 4 jaar groeide Clipit uit tot een product met een eigen identiteit en dito klantenschare. In 2005 werd daarom besloten om Clipit te verzelfstandigen.

Corporate story Clipit 15 jaar

Pre social media tijdperk

Vanaf 2001 scant Clipit het online medialandschap. In 2001 waren dat niet meer dan 2.000 nieuwssites, fora en review sites. Social media zoals Twitter en Facebook bestonden nog niet. Kun je je dat nu nog voorstellen? In 2008 scande Clipit als eerste in Nederland de data op Twitter en werden ook de berichten op Hyves uitgelezen. In 2010 werd daar Facebook aan toegevoegd. Het aantal nieuwssites werd enorm uitgebreid door de enorme opkomst in online berichtgeving.

Dataverrijking

De relevante berichten uit online en social media werden als next step verrijkt met een geautomatiseerde sentimentbepaling en sinds 2012 ook met een PR-waarde berekening. Naast de dagelijkse e-mail nieuwsselectie kwam de Clipit Portal om zelf statistieken in te zien en grafieken en analyses te maken. Om ook persberichten verzending te kunnen koppelen aan monitoring is een integratie gemaakt tussen de tool van Smart.pr en Clipit.

Alle media

De innovaties in 2014 richtten zich op álle media kunnen scannen voor crossmediaal overzicht én inzicht. We voegden daarom print media en radio & TV monitoring toe aan ons productportfolio. In datzelfde jaar werd ook de online media monitoring uitgebreid met een wereldwijde brondekking. Vorig jaar voegden we de PR-waarde berekening aan elk bericht uit de print media en van radio en TV toe. Inmiddels is ons productaanbod uitgebreid met 3 soorten media analyse rapportages om snel de juiste inzichten uit alle monitoring data te halen. Deze maand lanceren we bereikcijfers voor alle mediatypen.

Managementrapportages impressie Clipit 15 jaar

No cookies, but bubbles

Bij een verjaardag horen bubbels, geen koek. Vandaar dat we onze vertrouwde maandelijkse cookie post eenmalig hebben vervangen voor een fles bubbels voor al onze klanten en trouwe ambassadeurs. Cheers! Bedankt, zonder jullie was Clipit niet 15 jaar ‘oud’ en still going strong! Wij hopen jullie nog lange tijd real time van alle relevante berichten uit de media te mogen voorzien.

Wie jarig is, trakteert!

En wie jarig is, die trakteert natuurlijk! Niet alleen op bubbels, maar ook op ons eigen product. Samen met onze partners LexisNexis voor print media monitoring en MediaDistillery voor RTV monitoring hebben we een superleuke actie op touw gezet. Elk klant en nog-niet-klant mag 2 maanden lang gratis monitoren met Clipit in álle media. Je krijgt dus een compleet overzicht van berichten voor 1 (extra) zoekopdracht in print, online & social media en radio & TV. Met daarbij ons Analytics pakket waarin onder meer PR-waarde zit en een legio aan grafieken en analysemogelijkheden. Wat moet je hiervoor doen? Een belletje of mailtje naar onze redactie volstaat!

 Voucher Clipit 15 jaar

P.S. Kom jij naar ClipTalk?

Op dinsdag 8 november as. organiseren we weer ons klantevent ClipTalk met inspirerende sprekers die vertellen over hoe zij monitoring in hun business toepassen. Op het programma staan onder meer cases van het Nederlands Film Festival, Leene Communicatie, Lewis en Le Champion. Natuurlijk vieren we ook ons 15-jarig bestaan en werpen we een blik op de toekomst met de ontwikkelingen in media monitoring & analyse land voor de komende 15 jaar. Ben jij erbij in het Volkshotel in Amsterdam? Schrijf je nu in, tot ziens op 8 november!

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn