Bedrijven zien heil in online knipseldiensten

In de media wordt veelvuldig over bedrijven geschreven, zowel in positieve als in negatieve zin. Om dit allemaal bij te kunnen houden schakelen ondernemers steeds vaker een online knipseldienst in en worden speciale Webcareteams in het leven geroepen.

Telecommerce schreef eerder al over het Webcareteam van UPC, maar bedrijven zijn de laatste tijd er ook op gebrand om bovenop het nieuws te zitten en met de klant in discussie te gaan. Doel: de klant voor langere tijd aan je organisatie binden. Om het overzicht van al het geschrevene te bewaren, maken ondernemers daarom steeds vaker gebruik van een search engine-mediabureau als Checkit of Clipit.

Fragmentatie

“Het online nieuws wordt gefragmenteerder. Bedrijven nemen webloggers zo langzamerhand heel serieus, evenals internetbronnen als Hyves en YouTube”, vertelde Pael Aelen, mede-oprichter van Checkit, onlangs in het Financieel Dagblad.

Abonneren op de knipseldienst kost uiteraard geld; gemiddeld betalen bedrijven 25 euro per zoekterm per maand. In een enkel geval, denk aan grote namen als Rabobank, KPN en Unilver, schijnt dit op te lopen tot zo’n honderd zoektermen, dus tel uit je winst…

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn