5 hoogtepunten uit 2015

Bye bye 2015

In december is het weer tijd om terug te blikken op het jaar dat bijna voorbij is. Hoe kijk jij terug op 2015? Voor Clipit was het een jaar dat volop in het teken stond van het verfijnen van onze innovaties uit 2014. Ik deel met jullie de 5 hoogtepunten uit het Clipit jaar 2015 met een korte vooruitblik op het nieuwe jaar dat voor ons ligt.

PR waarde media

#1 Crossmediale PR-waarde

De dataverrijking waar Clipit om bekend staat, hebben we doorgetrokken naar print media en radio & TV monitoring. Eén PR-waarde voor álle media, waardoor we nu kunnen zeggen: ‘Eén kop koffie en je meet hoe jij in alle media staat’. Bij elk print artikel geven we het bereik, positie in de uitgave en afmeting weer. Aangevuld met advertentiewaarde, sentimentbepaling en brandingswaarde komen we daarmee tot een PR-waarde berekening.

Bereikscijfer per bericht

Net als bereik bij print artikelen, geven we van elk tv- en radiofragment een indicatie van het kijkcijfer, inclusief het uitgestelde bereik. Ook het sentiment en de branding voor jouw merk wordt geanalyseerd. Daarmee zijn we geëvolueerd tot een tool waarmee je het effect van communicatie over alle media kanalen heen analyseert.

#2 ClipTalk events

Voor mij zijn onze ClipTalk events altijd twee hoogtepunten in het jaar. Ruim 100 klanten en relaties samen in de zaal die sparren over de inzet van media monitoring voor de gave merken waarvoor ze werken. Met sprekers van De Dierenbescherming, Bavaria en Sanoma stonden weer sterke cases on stage die hun verborgen schatten deelden. Een topspreker was zeker ook Jack de Vries van ons partner bureau Hill & Knowlton. Tip: kijk de video terug met Jack’s verhaal!

#3 Social media wereldwijd

Ons aanbod in internationale online media monitoring hebben we in 2015 flink uitgebreid. Zo worden nu naast nieuws websites, blogs en fora ook alle social media gemonitord. Daarnaast kun je in de portal je analyse nu specificeren op land of taal niveau door middel van een extra filter. Ten slotte, kunnen we door onze samenwerking met Afrika Business Communities, nu ook merken servicen die actief zijn op het Afrikaanse continent met Africa News Monitoring.

#4 Verwelkomen nieuwe klanten

Zo’n 90% van alle klanten verlengt jaarlijks zijn samenwerking met Clipit. Uit het recente klanttevredenheidsonderzoek blijkt weer dat zowel onze adviseurs als media analisten een dikke 8 als rapportcijfer krijgen voor hun service. Verder hebben we dit jaar weer een heel aantal nieuwe klanten mogen verwelkomen. Een greep uit de nieuwe merken en organisaties waarvoor we mogen werken zijn BNN-Vara, AutoTrack, VPRO, TOT-PR, Logeion, WE Fashion, Rode Kruis Beverwijk Ziekenhuis en The Dutch PR Group.

 #5 Op weg naar Winterberg

2015 stond in het teken van onze innovaties verfijnen én groei. Groei in de ontwikkeling van de Clipit mensen, onze klanten en partners, ons productportfolio en ook in omzet en resultaat. #Trots dat we wederom een double-digit omzetgroei hebben gerealiseerd! Letterlijk en figuurlijk zijn we op weg naar Winterberg, want in december tikken we ons jaartarget aan. De feestmaand staat dan ook in het teken van de eindsprint van het jaar. We vetten onze latten en boards alvast in, onder het genot van de mooie herinneringen aan onze Winterberg trip van afgelopen januari.

Clipit in Winterberg
Hello 2016

Met alle stappen die we hebben genomen in 2015 zijn we weer iets dichterbij onze stip op de horizon: álle media wereldwijd scannen en in 1 overzicht bij je brengen. Deze maand hebben we het Clipit team uitgebreid met Judith als onze nieuwe marketing communicatie manager en Wouter om nog meer bronnen toe te voegen en onze data voor de PR-waarden bij te werken. In januari wordt het sales team versterkt met Mariska én wordt Lisanne aan het team van media analisten toegevoegd. Een flinke uitbreiding van Clipit mensen voor verdere groei en innovatie in 2016. Meer analyse, meer dataverrijking, blijven inspelen op de trends in monitoring en measurement en last but not least: Clipit’s 15e verjaardagsfeessie!

Hele fijne feestdagen gewenst en tot ziens in 2016!
Rinske

Kerstkaart 2015

 

 

 

 

 

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn