4 Creatieve manieren om Clipit alerts in te zetten

Vanaf half mei biedt Clipit een nieuwe gadget aan: alerts! Deze handige notificaties waarschuwen je wanneer er extreem veel berichtgeving is. Zo hoef je niet continu realtime te zijn om toch op tijd in te kunnen grijpen. Alerts zijn ook toe te passen binnen jouw organisatie. Lees hieronder vier creatieve manieren om alerts te gebruiken en ga meteen aan de slag!

1. Leads

Verkopen begint vaak met je “online-oor” te luister leggen. Wat wil je doelgroep (behoefte) en waar zit je doelgroep (locatie)? Steeds meer mensen begrijpen dat dit de eerste stap is en luisteren wat af op social en online gebied. Zodra de behoefte en locatie duidelijk in beeld is, is het een kwestie van als eerste reageren op de vraag van de consument.

Stel, iemand in Brabant is dringend op zoek naar een vormsnoeier van bonsaiboompjes en doet een oproep via Twitter. Laat jij nou net die Brabantse vormsnoeier zijn. Wanneer je alerts instelt voor een specifieke opdracht als ‘bonsaiboompje + vormsnoeier + gezocht + Brabant’, krijg je meteen bericht als iemand hier naar zoekt. En wie het eerst komt, die het eerst maalt!

2. PR-waarde

Je hebt weer aardig wat uurtjes gestoken in het schrijven van een persbericht. Maar wat heeft dat persbericht nou écht opgebracht? Stel je alerts in voor PR-waarde, zodat je een melding krijgt bij een goede plaatsing met een groot bereik. Zo meet je of je bericht goed is opgepakt of scherp je (indien nodig) je persbeleid aan. Bronnen met een hoge PR-waarde hou je natuurlijk in je hoofd voor de volgende keer…

3. Crisis

Waar mensen werken worden fouten gemaakt. In elke organisatie gaat wel eens iets mis en in zo’n geval wil je meteen kunnen ingrijpen. Zet de alerts daarom in voor je organisatienaam in combinatie met negatieve termen. Vooral met het oog op de snelle verspreiding van vandaag de dag is het fijn om er als eerste bij te zijn wanneer iemand online negatieve geluiden verspreidt! Door de razendsnelle alerts beperk je imagoschade.

We zouden het bijna vergeten, maar er bestaan ook positieve geluiden. Heb je bijvoorbeeld een nieuwe bonsaiboompjescampagne ingezet? Houd in de gaten hoe deze ontvangen wordt. Motiverend toch, een alert van al die positieve berichten over jouw succesvolle campagne…?!

4. Banenjacht

Terug naar crisis: een baan vinden is op het moment niet makkelijk. Het aantal werkzoekenden heeft het aantal vacatures al lang en breed ingehaald. Als werkgever kan je alerts inzetten om een nauwsluitende match te vinden tussen werknemer en vacature. Ben jij op zoek naar specifieke kwaliteiten? Stel een alert in die daarop aansluit en jij vindt als eerste de sollicitant die het beste bij jouw organisatie past.

Ook als werkzoekende bieden alerts een uitkomst. Met de moordende concurrentie op de arbeidsmarkt wil jij er meteen bij zijn als er een vacature wordt geplaatst die aan jouw wensen voldoet. Met de zoekopdracht ‘vacature + vormsnoeier + bonsaiboompje + Brabant’, ben jij ongetwijfeld de eerste die reageert!

En nu jij!

Ga dus direct aan de slag en wees altijd als eerste op de hoogte van extreem veel, positief, negatief of heel specifiek nieuws! Hoe zou jij alerts inzetten voor social media monitoring? Deel je ideeën via Twitter (@ClipitNL) met #clipalerts!

Clipit alerts
Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn