25 innovaties bij Clipit

Tijdens ClipTalk op donderdag 12 oktober nam ik alle aanwezigen mee in de 25 innovaties die we als Clipit dit jaar hebben doorgevoerd. Heb je ClipTalk gemist, check hieronder de aftermovie! Of lees de boeiende cases na op ons blog van Tony’s ChocolonelyNederlands Film Festival en The Post. De 25 belangrijkste productinnovaties zet ik hieronder voor jou op een rij. En het jaar is nog niet voorbij…!

#1 Ongelimiteerd data zoeken

Vanaf deze zomer bieden we ongelimiteerd data zoeken aan! In de Clipit Portal voer je zelf een zoekwoord of combinatie van zoekwoorden (of uitsluitingen) in en je zoekt direct alle relevante online en social media berichten tot 1 jaar terug. Wil jij een pitch voorbereiden of grasduinen in de historie van een campagne, merk of organisatie? Dan mag je deze nieuwe feature niet missen!

#2 Berichten publiceren & delen

Deze zomer lanceerden we onze nieuwe oplossing om berichten te kunnen inplannen én te delen met een grote schare collega’s. Onze oplossing gaat verder dan alleen berichten inplannen op meerdere social media platformen en accounts. We maken het mogelijk om van elke medewerker een merkambassadeur te maken! Zo creëer jij waarde met employee advocacy.

Employee advocacy

#3 Statistieken export

Op verzoek van vele fans hebben we de statistiekenbalk in de Portal exporteerbaar gemaakt. Het overzicht met het aantal berichten, PR-waarde, bereik en het positieve en negatieve sentiment kun je op deze manier makkelijk invoegen in een eigen rapportage. De statistieken export kun je doen in PDF, JPEG image, PNG image en Excel-format.

Export statistiekenbalk

#4 Emoji in sentimentanalyse

We nemen nu ook 🙂 🙁 😯 😏 mee in de sentiment weging! Alle smileys en andere vreemde karakters (denk aan de Chinese tekens in internationale berichten) van alle bronnen worden meegenomen. Door emoticons te waarderen is onze sentimentanalyse verbeterd doordat we ironie, sarcasme en cynisme in social media berichten beter kunnen inschatten.

#5 Wordcloud

Heb je onze wordcloud al gespot tussen de grafiekopties? Visualisatie van je keyword analyse doe je nu met één druk op de knop.

Wordcloud

#6 Bereik analyse

Onze analysemogelijkheden zijn uitgebreid met maar liefst 9 nieuwe grafieken. Sinds begin vorig jaar meten we ook crossmediaal bereik. Deze data analyseer je nu ook middels grafieken per zoekopdracht, mediumtype, auteur of map.

#7 Advertentiewaarde analyse

Op advertentiewaarde kun je nu ook grafieken draaien en de advertentiewaarde afzetten tegen de bron- of mediatypen of als trendgrafiek analyseren.

#8 Paid, earned & owned media analyse

Door mappen in te richten filter je berichten uit paid, earned en owned media. Vervolgens kun je door deze mappen onderling te vergelijken bijvoorbeeld een paid, earned, owned media analyse uitvoeren. Heb jij een interesse in uitgebreid onderzoek naar de ideale mix tussen paid, earned en owned media door Clipit en Nielsen? Check dan onze gezamenlijke onderzoek onder 20 foodmerken en vraag bij ons de volledige whitepaper hiervan op. Wij voeren graag een vergelijkbaar onderzoek uit voor jouw branche of sector!

#9 Linkbuilding analyse

Externe links lezen we nu ook uit in elk bericht, waardoor je linkbuilding analyse vanuit de Clipit Portal wel heel gemakkelijk wordt gemaakt. Heb jij voor je content marketing strategie ook SEO-doelstellingen geformuleerd, check dan realtime de links in je gepubliceerde teksten.

#10 Whitelabel e-mail vanuit Portal

Naast de dagelijkse nieuwsselectie die volledig in de eigen huisstijl kan worden vormgegeven, hebben we nu ook de optie om de e-mail vanuit de Portal whitelabel af te nemen. Zo genereer je eenvoudig een nieuwsbrief in je eigen look & feel met de belangrijkste mediaberichten erin die je kunt verspreiden onder diverse stakeholders.

 Whitelabel nieuwsselectie

#11 Design meta data

Begin dit jaar hebben we het design van de info detailscherm van een bericht strak getrokken. Door de grote hoeveelheid extra KPI’s die we bij elk bericht weergeven, had deze meta data een redesign nodig. We hebben meteen ook de social media berichten embedded gemaakt, zodat je het gehele bericht direct in de Portal ziet inclusief de afbeelding die erbij hoort.

#12 Stakeholder analyse

Wil jij een alert instellen of aparte nieuwsselectie ontvangen als een belangrijke stakeholder wordt genoemd in de berichtgeving? Wij ondersteunen nu stakeholder analyse binnen jouw zoekopdracht. Zo mis jij nooit meer een bericht waarin jouw CEO is genoemd! Je hebt eenvoudig inzicht in de media aandacht per stakeholdersgroep, zoals klanten, medewerkers, directie, investeerders of concurrenten.

#13 Kernboodschap & branding laden

Het is nu mogelijk om je score op branding en kernboodschap automatisch te laten ranken in combi met een extra zoekopdracht. Bijvoorbeeld als je merk wordt genoemd in combinatie met de bedrijfsnaam, wordt de brandingswaarde verhoogd en daarmee ook je PR-waarde. Of als je kernboodschap bijvoorbeeld ‘duurzaamheid’ is en het bericht gaat hierover in combinatie met jouw merk- of organisatienaam, krijgt de kernboodschap meer waarde (in de vorm van meer sterren), waardoor je PR-waarde vergroot wordt.

 # 14 Logoherkenning live!

Aan het einde van het eerste kwartaal lanceerden we ook logoherkenning op TV. Als jij wilt meten in welke Tv-programma’s, hoe vaak en hoe lang jouw logo te zien is, dan monitoren wij dit nu voor jou. Hierbij maken we gebruik van de beeldherkenningstechniek die ontwikkeld is door onze RTV-partner MediaDistillery. Deze innovatieve techniek zorgt voor een extra dimensie in monitoringland naast tekst- en spraakherkenningstechnologie.

Logoherkenning

#15 Analyse mail

Daarnaast ontzorgen we onze analyse klanten nóg meer door maandelijks analyse mails te versturen. De belangrijkste grafieken over jouw media prestaties in één mail weergegeven.

#16 Grafiekenpagina

De grafiekenpagina binnen de Portal heeft een lichte redesign ondergaan, waardoor je nu overzichtelijk 4 grafieken onder elkaar ziet met ruimte voor een toelichting onder elke grafiek.

#17 Media Rapportages

Smaakt dat naar meer? Onze media analisten zijn keien geworden in elke maand een media analyse in factsheet format naar jouw smaakbehoefte te maken. Wil je meer inzicht? Dan leveren ze een beschrijvende management rapportage voor je op!

Factsheets

#18 Vernieuwde website

In de eerste weken van januari is onze nieuwe website live gegaan. Onze kernwaarden kwaliteit, eenvoud en persoonlijk blijven fier overeind, maar in een strakker design gepresenteerd.

#19 Maak kennis met Amy!

Even later maakte iedereen kennis met Amy die in een catchy animatiefilmpje kristalhelder onze toegevoegde waarde uitlegt.

 #20 Supportdesk & changelog

Onze gebruikers worden vanaf dit jaar op de hoogte gehouden van alle nieuwigheden door een pop-up in de Portal. Elke nieuwe functionaliteit wordt aangekondigd in deze changelog met een link naar onze support desk voor meer uitleg. Deze support omgeving is superhandig voor al je Q&A’s met bovenaan een overzicht van de nieuwste features. P.S. check onze support page middels de link onderaan onze site.

#21 ClipPakketten

Vanwege alle mooie productinnovaties hebben we onze pakketstructuur aangepast en zoveel mogelijk functionaliteiten in het Start, Pro en Onbeperkt pakket gestopt. Speciaal voor bureau hebben we het pakket Bureau Enterprise geïntroduceerd waarbij je gescheiden accounts per eindklant hebt én whitelabel e-mail nieuwsselecties kunt vesturen. Wil jij een upgrade naar één van deze pakketten? Neem dan contact op met je monitoring adviseur Stefan, Rutger, Thomas of Stan en zij fixen dit voor jou!

#22 Content Marketing

Voor een slimme datagedreven content marketing aanpak bieden wij het Clipit Content Pakket. In dit pakket worden drie belangrijke momenten gepresenteerd in een overzichtelijke analyse factsheet.  In de onderzoeksfase krijg je snel inzicht in het online gedrag van je doelgroep. In de 0-meting bekijken we de media impact op dit moment gebaseerd op je doelstellingen. Na afloop van je campagne analyseren we de resultaten en vatten we dit samen in de effectmeting factsheet. Meer weten over mediadenken voor je content marketing strategie? Lees dan vooral het blog van content expert Carlijn Postma.

Content marketing

#23 Onderzoek doen met social data

Social media data is een goede voorspeller gebleken voor gedrag in de samenleving. Publieke opinie onderzoeken in je branche? Of de publieke opinie gebruiken voor een voorspelling? Wij verzorgen het complete onderzoek voor jou van dataverzameling tot publicatie! Hiermee genereer jij spraakmakend nieuws.

#24 Influencer analyse

Bloggers, vloggers en invloedrijke personen promoten op geweldige wijze jouw merk. Door deze influencer marketing bereik jij effectief jouw doelgroep. Actuele inzichten over het crossmedia gedrag van je doelgroep, mediarelaties en grootste influencers is daarbij essentieel. Met media monitoring verzamel je alle relevante informatie voor een gedegen influencer analyse. Een goed startpunt voor een succesvolle influencer marketing strategie!

#25 Business Insights Dashboard

Real time business insights zijn essentieel om de juiste bedrijfsbeslissingen te maken. Met verschillende KPI’s op elke afdeling, is het een uitdaging om alle metrics te combineren. Onze implementatiemanager Paul ontzorgt je graag door een Business Insights Dashboard op maat voor je samen te stellen. Eén dashboard voor al jouw business metrics! Naast inzicht  in jouw monitoring data combineren we al je business KPI’s in één overzichtelijk real time dashboard! Zo heb je altijd inzicht in je bedrijfsdoelstellingen en signaleer je op tijd wanneer er bijsturing nodig is.

 Business Insights Dashboard

Duizelt je hoofd en wil je deze 25 innovaties nog eens rustig op een rij zien inclusief een (voor)beeld van elke productinnovatie? Check dan hier de presentatie die ik gaf op ClipTalk. Ook vind je hier de presentaties van de overige sprekers. Neem er dus gerust een kop koffie en een #clipcookie (of een Tony’s ;)) bij en laat je volop inspireren door deze vakgenoten met cases die tot de verbeelding spreken!

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte van de productlanceringen in de laatste twee maanden van dit jaar en de innovaties die voor 2018 op stapel staan!

Aan de slag met media monitoring

scan aanvraag form3

Wil je aan de slag met monitoring? Met de gratis PR-check krijg je inzicht in al je media vermeldingen van de afgelopen periode! Vul onderstaand formulier in en monitoring adviseur Stefan of één van zijn collega’s Rutger, Thomas of Stan neemt contact met je op om jouw wensen te bespreken. Voor 12 uur aangevraagd? Dan heb je dezelfde dag de analyses in je mailbox!







 

Deel dit:
Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn