Help! Information Overload

Hoe ga je om met de stortvloed aan info? Dagelijks verschijnen ruim 5 miljard nieuwe berichten in de media. Je zou ruim 250 miljoen uur nodig hebben om alles door te nemen. Mission impossible dus! Hoe vind jij nou in

.

Waardevolle mama’s, sociale papa’s!

Elk jaar monitort Clipit de online buzz rondom Moeder- en Vaderdag. Dit jaar wordt voor het eerst ook de berichtgeving op radio, tv en uit print media meegenomen. Vorig jaar verschenen er over Moederdag twee keer zoveel berichten als over

.

PR-doelen vertalen naar KPI’s voor media monitoring

Media monitoring is hét instrument van de PR-professional om de resultaten te verantwoorden. Veel organisaties monitoren op hun naam om hier invulling aan te geven, maar vaak geeft dit niet specifiek genoeg weer of je PR-doelen bereikt zijn. Hoe vertalen

.

Inhaken met social media monitoring: 6 tips!

Tegenwoordig draait alles online om actualiteit: wat vandaag actueel is, kan morgen worden bestempeld als klinkklare onzin. Bij het bedenken van goede inhakers telt daarom iedere seconde. Goede voorbereiding is daarom essentieel! In dit artikel vind je een aantal tips, waarna

.

The making of PR-waarde voor print media

Vorige week is de PR-waarde voor print media live gegaan. Een mijlpaal voor mij en alle Clipit collega’s! We berekenen nu de PR-waarde voor alle berichten uit landelijke dagbladen, lokale weekkrantjes, tijdschriften en vakbladen. Inzicht in de ROI van je

.

Eén kop koffie en je MEET hoe jij in alle media staat

Crossmediaal impact creëren Onze laatste ClipTalk stond geheel in het teken van ‘Crossmediaal impact creëren’. Hoe bundel je de kracht van alle media en creëer je maximale impact? En vervolgens: hoe meet je het effect van deze PR-inspanningen over alle

.

Voorspellen; Media monitoring als zesde zintuig

Voorspellen met big data wordt steeds meer toegepast voor efficiëntere bedrijfsvoering. Wat er verschijnt in de media zegt alles over trends binnen jouw branche. De hedendaagse technologie maakt het mogelijk om heel veel data op te slaan, trends visueel in

.

Ziekenhuizen in de media: AMC domineert het nieuws

UMC’s worden het meest genoemd, St. Jansdal is het meest populair Het AMC is het meest besproken ziekenhuis van ons land in alle media. Het Amsterdamse ziekenhuis haalt met ruim vier miljoen euro ook de hoogste PR-waarde binnen. Het St.

.

Prijsmonitoring voor online shoppen

Passie voor het monitoren van nieuws. Het bestaat! Paul Aelen is hier, sinds de oprichting van Clipit in 2001, alweer 14 jaar mee bezig. Het begon in 2001 met het monitoren van enkele honderden online nieuwsbronnen. Nu, in 2015, monitort

.

Clipit goes Africa

Africa Business Communities én Clipit lanceren: Africanewsmonitoring.com Samen met Africa Business Communities lanceert Clipit: Africanewsmonitoring.com. Een media monitoring dienst met een dekking van 7.000 online nieuwsmedia bronnen in Afrika. Specifiek gericht op organisaties die actief zijn op het Afrikaanse continent. Clipit

.