Froome wint ook Tour d’Online

De 102e editie van de Tour de France zit er inmiddels op. Clipit volgde de afgelopen drie weken de online berichtgeving over de Tour in binnen- en buitenland. De Brit Chris Froome fietste niet alleen het snelst van Utrecht naar

.

Media monitoring in het onderwijs: 3 tips

Volgende maand verruil ik een carrière in media monitoring voor een baan in het onderwijs. Als docent in spe vroeg ik me af op welke manier media monitoring bijdraagt aan een goede les. Wat maakt een goede les? Actuele en

.

Marktonderzoek? Maak het eenvoudig met media monitoring!

Dat het medialandschap de laatste jaren een revolutie heeft doorgemaakt, is onmiskenbaar. Die revolutie heeft op vele vlakken gevolgen gehad. Zo ook op het gebied van marktonderzoek. Waar de marktonderzoeker eerder de touwtjes geheel in handen had, heeft hij deze

.

Dierentuinen best gewaardeerde dagattracties

Efteling meest besproken dagje uit Wie er in Nederland een dagje op uit wil, heeft keuze genoeg. De waaghalzen onder ons gaan naar Walibi en sportievelingen kunnen terecht bij het Sportiom of de Tongelreep. Voor de dierliefhebber zijn er diverse

.

Help! Information Overload

Hoe ga je om met de stortvloed aan info? Dagelijks verschijnen ruim 5 miljard nieuwe berichten in de media. Je zou ruim 250 miljoen uur nodig hebben om alles door te nemen. Mission impossible dus! Hoe vind jij nou in

.

Waardevolle mama’s, sociale papa’s!

Elk jaar monitort Clipit de online buzz rondom Moeder- en Vaderdag. Dit jaar wordt voor het eerst ook de berichtgeving op radio, tv en uit print media meegenomen. Vorig jaar verschenen er over Moederdag twee keer zoveel berichten als over

.

PR-doelen vertalen naar KPI’s voor media monitoring

Media monitoring is hét instrument van de PR-professional om de resultaten te verantwoorden. Veel organisaties monitoren op hun naam om hier invulling aan te geven, maar vaak geeft dit niet specifiek genoeg weer of je PR-doelen bereikt zijn. Hoe vertalen

.

Inhaken met social media monitoring: 6 tips!

Tegenwoordig draait alles online om actualiteit: wat vandaag actueel is, kan morgen worden bestempeld als klinkklare onzin. Bij het bedenken van goede inhakers telt daarom iedere seconde. Goede voorbereiding is daarom essentieel! In dit artikel vind je een aantal tips, waarna

.

The making of PR-waarde voor print media

Vorige week is de PR-waarde voor print media live gegaan. Een mijlpaal voor mij en alle Clipit collega’s! We berekenen nu de PR-waarde voor alle berichten uit landelijke dagbladen, lokale weekkrantjes, tijdschriften en vakbladen. Inzicht in de ROI van je

.

Eén kop koffie en je MEET hoe jij in alle media staat

Crossmediaal impact creëren Onze laatste ClipTalk stond geheel in het teken van ‘Crossmediaal impact creëren’. Hoe bundel je de kracht van alle media en creëer je maximale impact? En vervolgens: hoe meet je het effect van deze PR-inspanningen over alle

.