Eén kop koffie en je MEET hoe jij in alle media staat

Crossmediaal impact creëren Onze laatste ClipTalk stond geheel in het teken van ‘Crossmediaal impact creëren’. Hoe bundel je de kracht van alle media en creëer je maximale impact? En vervolgens: hoe meet je het effect van deze PR-inspanningen over alle

.

Voorspellen; Media monitoring als zesde zintuig

Voorspellen met big data wordt steeds meer toegepast voor efficiëntere bedrijfsvoering. Wat er verschijnt in de media zegt alles over trends binnen jouw branche. De hedendaagse technologie maakt het mogelijk om heel veel data op te slaan, trends visueel in

.

Ziekenhuizen in de media: AMC domineert het nieuws

UMC’s worden het meest genoemd, St. Jansdal is het meest populair Het AMC is het meest besproken ziekenhuis van ons land in alle media. Het Amsterdamse ziekenhuis haalt met ruim vier miljoen euro ook de hoogste PR-waarde binnen. Het St.

.

Prijsmonitoring voor online shoppen

Passie voor het monitoren van nieuws. Het bestaat! Paul Aelen is hier, sinds de oprichting van Clipit in 2001, alweer 14 jaar mee bezig. Het begon in 2001 met het monitoren van enkele honderden online nieuwsbronnen. Nu, in 2015, monitort

.

Clipit goes Africa

Africa Business Communities én Clipit lanceren: Africanewsmonitoring.com Samen met Africa Business Communities lanceert Clipit: Africanewsmonitoring.com. Een media monitoring dienst met een dekking van 7.000 online nieuwsmedia bronnen in Afrika. Specifiek gericht op organisaties die actief zijn op het Afrikaanse continent. Clipit

.

Crisismonitoring: het harnas van de communicatieprofessional

Zijn je servers verwoest bij een brand? Is Nederland het niet eens met de salarisverhoging van je directeur? Of is je WK-inhaker uitverkocht? Een crisis ligt altijd op de loer. Voor media monitoring is in crisistijd een belangrijke rol weggelegd.

.

Met monitoring als defensie winnen in de mediacratie

Gisterenochtend verzamelde communicerend Nederland zich in de Verkadefabriek om learnings en ervaringen uit het vak te delen tijdens #ClipTalk15, het halfjaarlijkse event van Clipit media monitoring. Hoe creëer ik crossmediaal impact? Dik Nagtegaal van de Dierenbescherming brengt de kracht van

.

Citymarketing: Amsterdam leeft, Groningen beeft

Het mag geen verrassing zijn: Amsterdam is de meest besproken stad van ons land. In twee maanden verschenen er meer dan één miljoen berichten over onze hoofdstad, goed voor ruim 300 miljoen euro aan PR-waarde. Echter is Maastricht onze favoriete

.

Met monitoring tools on top of semantic search en linkearning

Houd jij je in het dagelijks leven bezig met het schrijven van teksten voor internet, dan heb je ze waarschijnlijk al voorbij zien komen: er zijn een aantal nieuwe focuspunten voor optimale SEO resultaten geformuleerd. Maar wist je ook dat

.

3 tips voor effectieve content marketing met media monitoring

Content marketing is nog steeds een van de snelst groeiende disciplines in het marketingvak. Het Amerikaanse ‘Content Marketing Institute’ omschrijft content marketing als volgt: “Content marketing is de kunst om precies te begrijpen naar welke informatie uw doelgroep op zoek

.