Monitoring tools voor de toekomst van PR en communicatie

Vorige maand kwam de negende European Communication Monitor uit. Hét onderzoek naar de toekomst van PR en strategische communicatie. Welke key

.

Media in beweging: van traditioneel naar nieuw

Tijdens mijn stage bij Clipit deed ik onderzoek naar de nieuwe- en traditionele media. Hoe ontwikkelen deze twee zich ten opzichte

.

Het gevoel van je doelgroep

Je kent ze ongetwijfeld uit de Nieuwsselectie: de groene, gele en oranje balkjes voor elk artikel. Ze geven weer in

.

Froome wint ook Tour d’Online

De 102e editie van de Tour de France zit er inmiddels op. Clipit volgde de afgelopen drie weken de online

.

Media monitoring in het onderwijs: 3 tips

Volgende maand verruil ik een carrière in media monitoring voor een baan in het onderwijs. Als docent in spe vroeg

.

Marktonderzoek? Maak het eenvoudig met media monitoring!

Dat het medialandschap de laatste jaren een revolutie heeft doorgemaakt, is onmiskenbaar. Die revolutie heeft op vele vlakken gevolgen gehad.

.

Dierentuinen best gewaardeerde dagattracties

Efteling meest besproken dagje uit Wie er in Nederland een dagje op uit wil, heeft keuze genoeg. De waaghalzen onder

.

Help! Information Overload

Hoe ga je om met de stortvloed aan info? Dagelijks verschijnen ruim 5 miljard nieuwe berichten in de media. Je

.

Waardevolle mama’s, sociale papa’s!

Elk jaar monitort Clipit de online buzz rondom Moeder- en Vaderdag. Dit jaar wordt voor het eerst ook de berichtgeving

.

PR-doelen vertalen naar KPI’s voor media monitoring

Media monitoring is hét instrument van de PR-professional om de resultaten te verantwoorden. Veel organisaties monitoren op hun naam om

.