PR-waarde

Dankzij die nieuwe campagne of online strategie heb je steeds meer volgers. Persberichten worden goed opgepakt en het positieve sentiment rond je merknaam stijgt! Je doet het goed online, maar je baas of klant wil harde cijfers. Je wilt de mediawaarde berekenen: Wat levert al die online PR op in euro’s? Clipit vertaalt de mediawaarde van elk bericht op online en social media in euro’s. Deze return on investment (ROI) noemen we de PR-waarde.

Feitelijke cijfers en context met mediawaarde

Net als bij printmedia, kun je met social media monitoring de mediawaarde of PR-waarde van een online bericht over jouw merk berekenen. Daarvoor gebruiken we feitelijke cijfers als advertentiekosten en vertoningen. Maar we kijken ook naar de context rond je merk. Zoals de mate van branding en het sentiment van het bericht. Hoe positiever het bericht of hoe groter de zichtbaarheid, hoe meer de mediawaarde is voor jouw merk! Op basis van al deze gegevens berekenen de PR-waarde:

PR-waarde

PR-waarde bij Winkelman & Van Hessentaxperience

Hafida Abahai, Managing senior afdeling brand PR

“Wij zetten monitoring zowel online als offline in op zoveel mogelijk projecten waar wij werken aan het genereren van publiciteit en/of reputatie. Op deze wijze kunnen wij als PR Bureau onze klanten inzichtelijk maken wat PR oplevert en meetbaar maken. Daarnaast is het natuurlijk voor onze klanten, als het gaat om reputatiemanagement, ook goed om te weten hoe en wat er geschreven wordt over hun merk. De inzet van monitoring is dus zowel voor onze klanten als voor ons erg belangrijk.

Clipit is voor ons op online monitoring gebied, dankzij de volledigheid van hun zoekopdrachten en de dagelijkse alerts, de beste partij om mee samen te werken.”

Ontdek hoeveel PR-waarde jouw online inspanningen opleveren met onze gratis PR-waarde tool

Rinske
Rinske Willemsen:

"Ontdek zelf in 5 minuten en een koffie wat er over jou wordt geschreven met media monitoring. Probeer alle mogelijkheden van Clipit een week gratis en vrijblijvend!"