Recruitment & social media: matchen, voorstellen, plaatsen!

Na vijf jaar van recessie vertoont de Nederlandse economie weer enig herstel. Helaas niet genoeg om de werkgelegenheid te doen groeien, rapporteert het UWV. Toch liggen er in social media genoeg kansen voor bedrijven in de sector van het uitzenden,

.

Hoe meet je de ROI van een persbericht?

Door op je organisatienaam te monitoren, krijg je een mooi, globaal beeld. Onmisbaar, maar wat doe je nu als je je afvraagt wat een specifiek persbericht je heeft opgeleverd? Ik spreek geregeld klanten die op zoek zijn naar een oplossing

.

Social media monitoring voor online conversatiemanagement

We weten het allemaal. Social media zijn niet gemaakt om te zenden, maar om te converseren. Ze geven vorm aan een nieuw soort relatie met je klant. Makkelijker gezegd dan gedaan, want hoe vind je die online conversaties? 4 manieren

.

Online leadgeneratie verbeteren met media monitoring

Met de komst van online media zijn er tal van nieuwe manieren om in contact te komen met potentiële klanten. E-mailmarketing, zoekmachine optimalisatie, social media marketing, en ga zo nog maar even door. Maar hoe haal je deze berichten makkelijk

.

Zorgverzekeraars: van social service naar social business

Over de buzzvorming rond de overstapperiode en de social aanpak van zorgverzekeraars Dit jaar stapten ongeveer 1 miljoen mensen over van zorgverzekeraar, becijferde Independer. Dat is iets minder dan de 1,2 miljoen switchers vorig jaar. Meer mensen bleven dus bij

.

Sterke groei in online buzz rond zorgverzekeraars

Menzis het meest genoemd, sentiment rond Univé het meest positief Menzis, VGZ  en Ditzo zijn online de meest besproken merken gedurende de jaarlijkse overstapperiode. Het sentiment over alle 43 labels is, net als voorgaande jaren, overwegend positief. Opvallend is de

.

Vakantiebeurs zorgt voor veel online buzz én beleving

117.000 bezoekers en 7766 online berichten. Van 13 januari t/m 18 januari vond de Vakantiebeurs plaats in de jaarbeurs Utrecht. ‘Je zou zweren dat je er al was’ werd dit jaar heel letterlijk genomen door een klimmuur en een echt

.

PR-professional, vergeet traditionele media niet!

Social media, blogs, televisie, nieuwssites, radio, fora en vergeet ook de opiniebladen niet. Het medialandschap was nog nooit zo uitgestrekt als nu. Voor PR-professionals wordt het steeds moeilijker om te bepalen op welke kanalen je je moet richten. De afgelopen

.

5 tips om meer uit media monitoring te halen

Het nieuwe jaar is begonnen. Tijd om de zaken weer eens onder de loep te nemen en met frisse moed te beginnen. Voor je jaaranalyses is media monitoring waarschijnlijk een onmisbaar meetinstrument. Maar haal jij er alles uit wat er

.

Serious Request haalt naast het geldbedrag ook mooie PR binnen!

“Wereldwijd wordt een op de vijf vrouwen verkracht, gedwongen tot seks of op een andere wijze seksueel misbruikt in haar leven.” 18 tot en met 24 december stonden in het teken van Serious Request. 3FM en het Rode Kruis deden

.